- ons 12 feb 2020, 17:07
#1364286
Hej!
Jag har precis bytt styrleder på min XC60 D3 AWD MY11 och fick reda på av euromaster när dom skulle göra hjulinställning att även spindelleden va kass... (den byttes för ett år sedan) Jag beställer nya delar och skruvar dit det och gör en hjulinställning igen.. allting frid och fröjd... dagen efter så händer inget när jag ska låsa upp bilen utan får använda min fysiska nyckel för att låsa upp.... då startar jag bilen och allting lyser upp som en julgran... "service erfordras" på varenda system i bilen...
Tänker att batteriet är urladdat då den stått 2 veckor så jag laddar upp det och startar bilen, allting är helt okej tills efter c:a 300 meter körning.. då lyser allt upp igen som en julgran med alla felkoder du/ni kan tänka er.
Tar min multimeter och mäter generatorladdningen som visar på hela 19v..... spänningen i batteriet när jag stänger av bilen ligger på 17,84v. Har testat multimetern och även bytt batteri i den så den funkar.
Nu till min fråga... kan det vara generatorregulatorn som är kass och på så vis löser ut någon styrbox som ger alla felmeddelanden för att tala om att regulatorn är kass och behöver bytas?
Denna bil har gett mig så otroligt stora kostnader då den nu rullar in på 20k mil snart... har bytt allt som går att byta snart.. :)
Jag har precis bytt styrleder på min XC60 D3 AWD MY11 och fick reda på av euromaster när dom skulle göra hjulinställning att även spindelleden va kass... (den byttes för ett år sedan) Jag beställer nya delar och skruvar dit det och gör en hjulinställning igen.. allting frid och fröjd... dagen efter så händer inget när jag ska låsa upp bilen utan får använda min fysiska nyckel för att låsa upp.... då startar jag bilen och allting lyser upp som en julgran... "service erfordras" på varenda system i bilen...
Tänker att batteriet är urladdat då den stått 2 veckor så jag laddar upp det och startar bilen, allting är helt okej tills efter c:a 300 meter körning.. då lyser allt upp igen som en julgran med alla felkoder du/ni kan tänka er.
Tar min multimeter och mäter generatorladdningen som visar på hela 19v..... spänningen i batteriet när jag stänger av bilen ligger på 17,84v. Har testat multimetern och även bytt batteri i den så den funkar.
Nu till min fråga... kan det vara generatorregulatorn som är kass och på så vis löser ut någon styrbox som ger alla felmeddelanden för att tala om att regulatorn är kass och behöver bytas?
Denna bil har gett mig så otroligt stora kostnader då den nu rullar in på 20k mil snart... har bytt allt som går att byta snart.. :)
Volvo S60 T5 -01 (Såld)
Saab 9-5 2,3T -07 (Såld)
Volvo V70 2.0F -09 (Såld)
Just nu: Volvo XC60 D3 AWD MY11
Saab 9-5 2,3T -07 (Såld)
Volvo V70 2.0F -09 (Såld)
Just nu: Volvo XC60 D3 AWD MY11