Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holmgrenxc60
Glömde skriva det. Såg att det va 10 år sen detta skrevs. 😜 Jag har en 2017. Men om man nu skulle ha BMS hur gör man så den laddar ordentligt? Koppla bort batteriet helt och ladda upp den på det viset?
Användarvisningsbild
av svergie2
Holmgrenxc60 skrev:Glömde skriva det. Såg att det va 10 år sen detta skrevs. Bild Jag har en 2017. Men om man nu skulle ha BMS hur gör man så den laddar ordentligt? Koppla bort batteriet helt och ladda upp den på det viset?
Nej, du ska ladda med plus på batteriet och minus på chassiejord. :)

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av Holmgrenxc60
Jag bytade faktiskt batteri i dag. Läste överallt att batterierna i xc60 är inte så bra.. Men jag har samma problem. .Det som inte funkar är fläkten som inte funkar fullt ut. Sätesvärmarna i alla sätena. Knapparna för rattvärme start och stop funktionen och parkerings senor samt den som ska vara att man gör över linjen. Dom knapparna funkar inte.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Låter ju mer som nåt är galet med din klimatenhet/CCM. Behöver antagligen kolla upp felkoder (med en riktig läsare, inte generisk OBD-läsare) för att veta mer exakt vad som är galet.

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]