NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyHarEnVolvo
Någon som installerat baslåda i en Volvo V50 -08 som vill berätta hur det funkar, läste i en tråd att styrboxar kan ta stryk :(
av vjohnj
Var har du läst det? Och vad menar du egenbyggd låda eller en original Volvolåda?
Användarvisningsbild
av TommyHarEnVolvo
vjohnj skrev:Var har du läst det? Och vad menar du egenbyggd låda eller en original Volvolåda?
Läste det på en annan tråd på ett annat forum och tanken är ju då att köpa en annan låda (alltså inte Volvo original) och koppla in mig på systemet vilket gör att jag inte behöver programmera in lådan.
Användarvisningsbild
av TommyHarEnVolvo
Ska inte vara mer än en 12a på 320 watt, så det är ingen högeffektslåda ska bara höja dom djupa tonerna
av vjohnj
Strömmatning tar du i från batteri och inte genom nån box, så vad menar du med styrboxar kan skada?
av vjohnj
Eller menat du att koppla en bas direkt på det inbyggda slutsteget? Ja då skiter det sig nog ska du se.
Användarvisningsbild
av TommyHarEnVolvo
Tänkte köra en hög till låg converter och ta den signalen ifrån bakre högtalarna. Lådan är en slutenbas vilket betyder att de är inbyggt slutsteg och det ända jag gör egentligen är att ta signal från bakrehögalare och remotesignal på samma kabel som det redan befintliga slutsteget
av vjohnj
Ja så länge du tar strömmatning från batteri eller batteriplint, så ser jag inte vad som ska kunna sabba styrboxar. Länka gärna till den tråd i det forum som säger att bilen imploderar ;)
Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]