Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

drlecter skrev: ons 12 feb 2020, 07:10 Att köpa en dice är väl den bästa investeringen man kan göra för bilekonomin om man vill skruva själv. Den betalar sig väldigt fort..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Stämmer bra ,jag har sparat Dice priset många gånger om ,och fortfarande fast jag är för gammal och klumpigt för att krypa under bilen, känner jag mig tryggare med kontakter med verkstaden när jag vet exakt vad man måste göras.
Fläkten går, konstigt nog startar den även nån sekund ibland när jag stänger av bilen. Trots att allt är av i displayen. Inte kan t.ex. ett jordfel vara problemet? Kan ju tillägga att det redan förmodligen finns jordfel i mätarhuset då olika varningslampor börjar flimra då och då. Får kolla närmare pumpen och se om jag hör/plocka lös slangar och se att vattenpump och bränslepump går.
Angående dice funkar den även till andra volvo modeller? Kommer knappast ha kvar denna V70 hur länge som helst då jag är ganska pigg på byta bil vartannat år eller så 😉

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]