Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Behöver köpa vinterdäck till min V90cc tror jag. Leveransen förvisso flyttad från v13 till v12 nu enligt "minvolvo.se" men risk för vinterhjulsleveransdatum ändå tyvärr. Man läser mycket om oljud osv... Jag ska köra dubbfritt iallafall då jag anser att det fungerar bra. Men finns det några däck som V90cc går tystare med än andra?

Tänkte först köpa vinterhjulspaketet för 9900:- hos Volvo men jag vete fasen längre det är ju så fula fälgar :(
Freddy100 skrev: mån 10 feb 2020, 20:38 Värt att köpa dem med sådant pris. Du säljer dem som nya på blocket för >15k och väljer andra som du gillar.
Själv köpte jag på blocket vinter 19' Hakka odubbade med fina fälgar som kostar 25k nya,. Jag fått de för 10k.
Hur tycker du de odubbade hakka går? Tyst?
Geoham skrev: mån 10 feb 2020, 21:00
Freddy100 skrev: mån 10 feb 2020, 20:38 Värt att köpa dem med sådant pris. Du säljer dem som nya på blocket för >15k och väljer andra som du gillar.
Själv köpte jag på blocket vinter 19' Hakka odubbade med fina fälgar som kostar 25k nya,. Jag fått de för 10k.
Hur tycker du de odubbade hakka går? Tyst?
Efter jag läst här många poster så var jag extra orolig, men de är väldigt tysta. Går fint.
Freddy100 skrev:jag läst här många poster så var jag ext
Dom där är rätt nice ligger en uppsättning på BLocket med Hakka R2 SUV däck men känns trist med R2 på en ny bil då vill man nog hellre ha R3.
Har ingen betydelse om du väljer R2 eller R3. Ska man vara "vetenskaplig" för att att avgöra om det blir någon skillnad måste däcken jämföras under dina körförhållanden, men även hur de uppträder på bilfabrikat och biltyp. Tar man något extremt och special så körde vissa bilfabrikat en del sträckor vid senaste Monte Carlo-rallyt på olika däcktyper diagonalt monterat, har inget att göra med vårt val av däck men visar bara på hur svårt att det är för oss vanliga att välja vilket som är passar och är "bäst".
Så jag hävdar att för dig har R2 eller R3 ingen betydelse annat än enbart subjektiv känsla.
Däck dimensioner

Ja har coils på bilen (vanlig bil som laglig[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]