- lör 08 feb 2020, 19:02
Min V40 2,0t har tappat några hästar på vägen tror jag.
Fick felkod P0141 (lamda) Bytte del och släckte, den kom tillbaka igen efter några mil?
Kan en kass turbo orsaka denn felkod oxå? Har mätt nya lamdan och den är hel.
Och dem gamla var trasig efter mätning....
Men har ett "inte så bra ljud från turbosidan" under huven, låter som någon av turbinerna tar mot väggen vid
gaspådrag och när man släpper gasen (Alltså metall mot metall).... :)
Enda jag tänkt på egentligen är ju några hästar saknas och lite mycket vitrök vi kall motor, sen med lite varmare motor så kommer det vitrök vid stort gaspådrag....
Han bara kollar HK med 1:an och 2:ans växel och då gick det upp till 120 HK, han inte till 3:an för då hakade gasen upp sig på något konstigt sätt, slog av tändning och sedan vred igång igen, då var gasen OK igen...
HJÄLP! Tror inte jag knäckt topppackningen, men funderar över katten?
/OUTWARD
Fick felkod P0141 (lamda) Bytte del och släckte, den kom tillbaka igen efter några mil?
Kan en kass turbo orsaka denn felkod oxå? Har mätt nya lamdan och den är hel.
Och dem gamla var trasig efter mätning....
Men har ett "inte så bra ljud från turbosidan" under huven, låter som någon av turbinerna tar mot väggen vid
gaspådrag och när man släpper gasen (Alltså metall mot metall).... :)
Enda jag tänkt på egentligen är ju några hästar saknas och lite mycket vitrök vi kall motor, sen med lite varmare motor så kommer det vitrök vid stort gaspådrag....
Han bara kollar HK med 1:an och 2:ans växel och då gick det upp till 120 HK, han inte till 3:an för då hakade gasen upp sig på något konstigt sätt, slog av tändning och sedan vred igång igen, då var gasen OK igen...
HJÄLP! Tror inte jag knäckt topppackningen, men funderar över katten?
/OUTWARD