av volvo740sugmotor - sön 09 feb 2020, 11:26
- sön 09 feb 2020, 11:26
#1363580
"Long life-serviceintervall kräver att motorvärmare alltid används vid starter i temperaturer under +5 grader C. Därför är längre tal än 10 onödigt (läs mer om multigrade och pumpbarhet här). Dessutom ska kortare, stadskörningar sällan företas. Uteslutande ska en ”long life-bil” lunka och gå på jämn gas på långkörning enligt hastighetsbegränsningen. Forcerad och inspirerad körning är inte tillåtet och inte heller körning med släpvagn. Om något av detta görs, så bör vanlig motorolja av bästa kvalitet användas och bytesintervallet sänks till 1500 mil."
Det är det stycket jag läst om LL olja och som avskräcker mig rätt rejält. jag har tex inte motorvärmare. Jag kör korta sträckor med olika hastigheter. 1-2 mil ibland kortare ibland längre. LL olja borde vara helt åt helvete för mig med andra ord?
Det är det stycket jag läst om LL olja och som avskräcker mig rätt rejält. jag har tex inte motorvärmare. Jag kör korta sträckor med olika hastigheter. 1-2 mil ibland kortare ibland längre. LL olja borde vara helt åt helvete för mig med andra ord?
Volvo 740 GLE -89 = Fin bilen
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw