Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade under jul och i Januari en del strul med VOC larmade och ville ha service, internet fungerade dock som vanligt, även fjärrstart via telefon. Nu har den hållt sig lugn drygt en vecka och ska in på 9000 mila service, får se om teknikern kan se något i loggarna........
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Vad menas med klydda är det samma som att ”Anslutnings fel”?

Hursomhelst den uppdatering jag fick för ett halv år sedan håller och den skrevs aldrig över i november servicen. Med det kan man inte vara säker på eller så förhoppningsvis har de inkluderat Bil modems rättningen i den stora 2.0 uppdatering. Man har ingen insikt i Volvos versionshantering :-(

Så i början med den nya bilen fungerade Mobildata fint. Sedan efter ett år började det ta allt längre o längre tid (fastän batteri reset) innan anslutning och började avsluta med anslutningsfel.

Så nu har det hållit sig stabilt o bra. Dock har ju hänt man förbrukat upp sin surfpott till bilen så den få man ju inte glömma. Att lyssna på Spotify i extreme läge drar 150 MB/tim!
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
av maba
Jag har också samma fenomen. Får inte kontakt med bilen via appen och ingen internetuppkoppling. Det började efter att bilen gått in i viloläge. Det dröjde sedan flera dagar innan viloläget försvann trots att jag hade kört med bilen flera gånger. Har skickat en fråga till Volvo support.
av LViken
maba, beträffande ingen kontakt mellan appen och bilen efter viloläge. Hade samma. Viloläget låg kvar i appen trots några mils körning. Startade om mobiltelefonen och appen blev normal igen.
Användarvisningsbild
av gages
Jag fick uppkopplingsfel efter uppdatering. Bilen var inne för felsökning i 2 + 3 dagar. Byte av modem hjälpte inte, det var strömförsörjningen dit som saknades. Som tur var gällde garantin.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
HitTheRoadJack skrev: lör 08 feb 2020, 11:22 Vad menas med klydda är det samma som att ”Anslutnings fel”?

Hursomhelst den uppdatering jag fick för ett halv år sedan håller och den skrevs aldrig över i november servicen. Med det kan man inte vara säker på eller så förhoppningsvis har de inkluderat Bil modems rättningen i den stora 2.0 uppdatering. Man har ingen insikt i Volvos versionshantering :-(

Så i början med den nya bilen fungerade Mobildata fint. Sedan efter ett år började det ta allt längre o längre tid (fastän batteri reset) innan anslutning och började avsluta med anslutningsfel.

Så nu har det hållit sig stabilt o bra. Dock har ju hänt man förbrukat upp sin surfpott till bilen så den få man ju inte glömma. Att lyssna på Spotify i extreme läge drar 150 MB/tim!
Med klydd menar jag att VoC appen inte får kontakt med bilen. Fjärrstart parkeringsklimat mm startas inte.

VILOLÄGE? Ni som säger att VoC apper inte når bilen när bilen lagt sig i viloläge, hur ser ni att bilen är i viloläge? Och vad menas med viloläge i detaa fall?

Tack
Användarvisningsbild
av Wibe
GATUPLAN skrev:
HitTheRoadJack skrev: lör 08 feb 2020, 11:22 Vad menas med klydda är det samma som att ”Anslutnings fel”?

Med klydd menar jag att VoC appen inte får kontakt med bilen. Fjärrstart parkeringsklimat mm startas inte.

VILOLÄGE? Ni som säger att VoC apper inte når bilen när bilen lagt sig i viloläge, hur ser ni att bilen är i viloläge? Och vad menas med viloläge i detaa fall?

Tack
Saxat från Volvo på webben

”Viloläge

När bilen inte använts på mer än 3-5 dagar sätts Volvo On Call-systemet i viloläge (Stand by). Genom att starta bilen så återaktiveras systemet och du får tillgång till Volvo On Call-tjänsterna igen”

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
Jimmy Svensson skrev:Står klart och tydligt i appen om den gått i viloläge. Tar längre tid att skicka komandon till bilen då
Vart står det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]