Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
Ja, som rubriken säger.
Är det normalt med "morgonsula" när bilen har stått still 12 timmar?

Det känns rätt mycket när jag ska till jobbet på morgonen.
Kör med conti dubbfria om det nu spelar roll.

Har aldrig haft en bil som verkar vara så känslig för det minsta fel i däcken.
Köpte nog fel bil kanske..
Användarvisningsbild
av Ted68
Är ju mest nyfiken hur ni andra upplever era V60 efter bilen har stått still över natten.
Märker ni av någon morgonsula?
Användarvisningsbild
av Ted68
Ok, kör ju med likadana däck och det känns i både ratt och i sätet. Jag får ingen bra start på dagen alltså. Min gamla 850 med dubbade däck känns bättre att köra.
Användarvisningsbild
av Cotag
Hade en uppsättning (sommar)däck på en tidigare bil som var helt värdelösa. Kändes som dom blev fyrkantiga efter att bilen stått ett tag.
Antagligen är det fabrikationsfel på däcken och har kanske inte så mycket med bilen i övrigt att göra.
Användarvisningsbild
av Ted68
Ja, det kan ju vara däcken. Men som sagt är mest nyfiken på hur andra upplever den nya V60 efter bilen stått still över natten. Min förra V60 (2017) hade ju inte dessa problem och inte nån av alla mina nya bilar innan heller.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Morgonsula på Continentaldäck har jag råkat ut för. Aldrig med något annat märke, trodde att det problemet försvann någon gång på 60-talet.. :P
Ärligt talat minns jag inte om det var på sommar- eller vinterdäcken, hade bådadera från Conti. Bil: V70 classic. Åker numera på Nokian Hakka Blue 2, ingen märkbar morgonsula. Inga fler Continental! :-)

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]