- ons 05 feb 2020, 22:22
Lövet skrev: ↑ons 05 feb 2020, 22:09Det gör du ju inte. Det var ju du som tog upp om Trumpkompatibel åsikt. Fast du har ju fel. Eller har svårt att släppa det? Måste du bara ha rätt? I så fall hoppa av. USA är rätt styrt. Man märker rätt snabbt när man bor där. En massa regler om allt och långsamma myndigheter och förlegad administration. Att deklarera klarar man inte själv tex. Skithög fastighetsskatt i USA. Allt kostade 2018 sist jag var där lika mycket som Sverige eller mer, förutom restauranger, hemhjälp och bensin. Tom en kanot måste vara registrerad om du skall paddla och massor av annat. Sverige är enklare och smidigare att bo i. Mycket färre regler att förhålla sig till i Sverige. Fråga mig om vad du vill om USA.FreddanNo1 skrev:Fast nu bor och pratar jag om Sverige. Där har vi rätt strikta bygglovsregler, att man tycker att något är "fult" är lyckligtvis inte en faktor där annat än planbestämmelserna.Lövet skrev: ↑ons 05 feb 2020, 21:48 Även om jag tyckte att solpaneler är fult så är det mina grannars fulla rättighet att göra vad de vill med sitt hus. Det torde vara en ganska Trump-kompatibel åsikt.Tyvärr för dig, så är det absolut inte, då kan du inte USA. Har bott där i 10 år. Tvärtom är det i de flesta villaområden. Det måste se snyggt ut för annars klagar grannar och "Town" och "Community" knackar på dörren.. Och många områden har strikta regler hur det skall se ut.
Medan andra områden har inga regler alls knappt, där ser det ut som f_n å andra sidan. Vad föredrar du att bo nånstans?
Sverige är rätt fritt i jämförelse med USA.
Vad som händer i USA tycker jag inte är så intressant faktiskt.