Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Lite udda frågeställning. Kanske bara jag som är nördig? Jag vet inte. Men jag kan ändå tycka att det vore trevligt att göra någon slags resa till Torslanda och kika på rundtur i fabriken osv nu i samband med att man köpt ny bil. Jag förstår att alla varken har intresset, tiden eller orken men jag känner mig iallafall tillräckligt intresserad för en sådan grej!

Har ÅF någon sådan grej eller är det någon som fått något erbjudande om detta vid nybeställning?

Med leverans "beräknad v13" när kan man räkna med att bilen slår om till status byggd på minvolvo.se ?
Jag hade uppe diskussionen med min ÅF i samband med mitt senaste bilköp. Svaret jag fick var då att dom inte hade nått sådant...
I Tyskland, när du exempelvis köper en Volkswagen, (kunde man iaf för något år sedan),då kan man få hämta den själv i Wolfsburg. Då fick kunden ,i samband med leveransen, en visning i fabriken, en heldag i Autocenter plus att du kunde se på medans dom gjorde iordning din bil inför leveransen.
Min sambo och jag fick en gång följa med våra bekanta och dela upplevelsen. Häftigt!
Något liknande, iaf en fabriksvisning, hoppas jag att Volvo kunde fixa med..
GoranP skrev:Jag hade uppe diskussionen med min ÅF i samband med mitt senaste bilköp. Svaret jag fick var då att dom inte hade nått sådant...
I Tyskland, när du exempelvis köper en Volkswagen, (kunde man iaf för något år sedan),då kan man få hämta den själv i Wolfsburg. Då fick kunden ,i samband med leveransen, en visning i fabriken, en heldag i Autocenter plus att du kunde se på medans dom gjorde iordning din bil inför leveransen.
Min sambo och jag fick en gång följa med våra bekanta och dela upplevelsen. Häftigt!
Något liknande, iaf en fabriksvisning, hoppas jag att Volvo kunde fixa med..
Vag koncernern tar ju dock extra för att du hämtar den på plats. BMW har också detta och kostar runt 5000 för att göra det.
Chilly skrev: mån 03 feb 2020, 19:59 Dom som köper i USA kan välja att hämta bilen i fabriken och få en rundtur. Borde finnas för Europa och Sverige också kan man tycke.
Enligt uppgift har man inte den möjligheten ännu i Charleston , även om det troligen kommer att startas åtminstone fabriksturer längre fram. I Kina kan man besöka åtminstone en fabrik, men såvitt jag vet inte få fabriksleverans. Fabriken i Ghent har ingen besöksverksamhet för privatpersoner.

Att få leverans av bilen vid Torslandafabriken (som Volvokund) är idag begränsat till ett par marknader, primärt USA/Kanada. I framtiden kommer detta erbjudande kanske att utökas även om formerna för det inte är klara.
Man kan dock allmänt besöka fabriken och delta i lite olika aktiviteter enligt länken ovan.

/Thomas
När sambon beställde och hämtad ut en ny Volvo 2012 så fixade återförsäljaren en bokad resa med buss till Göteborg med flera andra nybilsköpare. De va fika längs vägen, lunch bredvid Volvo museum, besök i Volvoshoppen och rundtur på fabriken (åkte som i ett tåg). En riktigt trevlig upplevelse. Efter det har vi inte fått något sådant.
Perra83 skrev: tis 04 feb 2020, 10:42 När sambon beställde och hämtad ut en ny Volvo 2012 så fixade återförsäljaren en bokad resa med buss till Göteborg med flera andra nybilsköpare. De va fika längs vägen, lunch bredvid Volvo museum, besök i Volvoshoppen och rundtur på fabriken (åkte som i ett tåg). En riktigt trevlig upplevelse. Efter det har vi inte fått något sådant.
Sådana gruppresor gör flera återförsäljare då och då, men tyvärr kan man inte få bilen levererad vid fabriken.

/Thomas
Nikeman skrev: mån 03 feb 2020, 18:10 Med leverans "beräknad v13" när kan man räkna med att bilen slår om till status byggd på minvolvo.se ?
Rätt svårt att besöka fabriken då det för närvarande är besöksförbud i C-fabriken
Troligtvis till efter vecka 12
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]