Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej!
Väntan på en ny bil är alltid lika lång känns det som... Och tankarna är många! Polestar är en av tankarna. Såg att Volvo kör en drive på det just nu för 6900:-... Värt det eller inte är frågan? Siffrorna säger inte så mycket. Men hur är det på vägen?

Hade ju Polestar i min tidigare XC70 men det var installerat när jag köpte den så jag kände ju aldrig någon skillnad där.
Jag XC90 D4 med Polestar och skulle inte vilja vara utan det efter att ha jämfört. Skillnaden i ffa vridmoment är stor, 40 nm. Jag ser inte varför man skulle behöva D5 ens, och då är det ändå en tung bil jag har..
av Tiimpan
Nikeman skrev: lör 01 feb 2020, 17:22 Hej!
Väntan på en ny bil är alltid lika lång känns det som... Och tankarna är många! Polestar är en av tankarna. Såg att Volvo kör en drive på det just nu för 6900:-... Värt det eller inte är frågan? Siffrorna säger inte så mycket. Men hur är det på vägen?

Hade ju Polestar i min tidigare XC70 men det var installerat när jag köpte den så jag kände ju aldrig någon skillnad där.
Bilen känns komplett med Polestar. Gör det :-D

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]