Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har äntligen min V70 Classic hamnat i status "Transporteras till Återförsäljare".

Är det normalt med 7 arbetsdagar mellan tillstånden "Färdigbyggd" och "Transporteras till ÅF", eller har efterkontroll/justering tagit mer tid än vanligt? Kan det tyda på att det är en problembil som behövt extra mycket efterjustering, eller har den bara väntat på att komma med på någon transport?
Användarvisningsbild
av Jon
Jag tror min bil inte ens snuddade vid transport steget.

Den kan väl vara på en parkering i göteborg och väntar på en lastbil till norrland? Jag bor i Göteborg så då kom den väl fram fort p.g.a. det tror jag.

Tror inte de uppdaterar stegen korrekt utan det är mest en fingervisning. Jag tror jag ställde samma fråga tidigare, just om det gick att avgöra om bilen behövde tungjusteras. Fick dock inget svar så jag vet inte.

Men jag tror dock att det blev långt över förväntan i försäljningssuccé så jag tror att det jobbar allt vad de kan. Så låt säga att något tar slut så kan många bilar vänta på något från underleverantör..

Fan vet, men det är inte måndag idag i alla fall :)

/j
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Jon skrev: Jag tror min bil inte ens snuddade vid transport steget.
Den kan väl vara på en parkering i göteborg och väntar på en lastbil till norrland? Jag bor i Göteborg så då kom den väl fram fort p.g.a. det tror jag.
Jo, det är ju lite längre väg till norrland. Preliminär leveransvecka är 41.
Jon skrev:
Fan vet, men det är inte måndag idag i alla fall :)
På morgonen tisdag den 18:e var bilen "färdigbyggd", så dagen före torde väl den väl ha varit klar...är kanske det man kallar måndagsexemplar ;-)

Sen gick den över i "tranporteras" den 26:e.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Häpp! Nu (28:e) är bilen hon min återförsäljare! När den tidigare växlade status till transporteras, var den nog redan i Sverige. Hade annars knappast hunnit till Norrland på två dagar.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]