Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tjena..! Har precis köpt ett par begagnade turbofälgar till en 850. Dom är i hyfsat bra skick men hade behövts lackas om. Jag undrar om det finns nån genväg "medel" som jag skulle kunna använda för för att ta bort den gamla lacken , istället för o slipa ner hela fälgen..

Vore väldigt tacksam för tips av er som har fixat fälgarna "hemma" , jag vill inte lägga pengar på och typ lämna in dom på blästring/lack. Hade bara tänkt få dom i "bättre begagnat" skick :D

Tack på förhand /Jurgen.
av mystiCal
Om du bor nära borlänge så skulle jag kunna blästra dina fälgar, billigt ?
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tack för erbjudandet MystiCal, men ja bor nere i Skåne så de är tyvärr förlångt...! Hmm angående de här med o lacka fälgarna...

Idag så såg ja en 850 med mattsvarta turbofälgar, de var riktigt snyggt tyckte jag, så ja blev sugen på o lacka fälgarna mattsvarta istället för "silver/grå".. Men de kanske ser lågbudget ut om man lackar dom "mattsvart" själv?

Någon som har tips eller kommentarer på mattsvarta fälgar, vore de kul o få höra, min bil är ju mörkgrön till färgen så förövrigt så tror ja att matta fälgar skulle kunna matcha bilens färg rätt bra..
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]

.nu är röret hemma så nu å[…]