Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas850
Hej igen!
Jag passar på att fråga, ni vet så sjukt mycket. :)

Höger huvlås fram har säckat ihop så jag beställde ett nytt via en känd bildelssida. Den kommer dock från en 850 årsmodell 95, är det nån som vet om de är samma som året innan -94? Man tycker väl det, men vet ju aldrig!

Alla tips om hur man smidigt byter huvlås mottages ytterst tacksamt!

/Andreas
av *pettson*
Andreas850 skrev:Hej igen!
Jag passar på att fråga, ni vet så sjukt mycket. :)

Höger huvlås fram har säckat ihop så jag beställde ett nytt via en känd bildelssida. Den kommer dock från en 850 årsmodell 95, är det nån som vet om de är samma som året innan -94? Man tycker väl det, men vet ju aldrig!

Alla tips om hur man smidigt byter huvlås mottages ytterst tacksamt!

/Andreas
Jag har ju annars en 850 i delar utannonserad här.Där finns bägge huvlåsen kvar. Det vänstra med larmkontakt i det högra som ett vanligt.
Naturligtvis får du köpa vart du vill. Det är samma lås 92-97
Användarvisningsbild
av Andreas850
Vah, har du? Fan också, tänkte inte på det... Har redan beställt av bildelshandlaren men jag kommer ihåg ditt namn så lovar jag att återkomma när jag behöver fler delar! Och tro mig, det kommer jag att göra. :)
av *pettson*
Andreas850 skrev:Vah, har du? Fan också, tänkte inte på det... Har redan beställt av bildelshandlaren men jag kommer ihåg ditt namn så lovar jag att återkomma när jag behöver fler delar! Och tro mig, det kommer jag att göra. :)
ja alltså det var inte nån reklamgrej att jag sa till .. utan det är faktiskt väldigt vanligt att många ringer långt och betalar dyrt med frakt. När dom vanligaste sidorna man är på har säljes delar där allt man sökte fanns hos grannen 5 hus bort... :wink:

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]

ABS lampa lyser 740

Svårt att säga med bara en bild, men de[…]