Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:evil: Blir snart galen på min backspegel. INGENTING får den att stanna kvar. Har prövat, tapekuddar, mattape, epoxylim, superlim, silvertape och något som glasmästaren limmade med. Alltid samma resultat. Nu har jag köpt en backspegel från Biltema. Med sugpropp. Och vi vet väl alla hur det brukar gå. TIPS?! :(

Min spegel är tung. Tänkte att man kunde borra hål i rutan. Någon som provat? Kan ju fantisera om vad som skulle kunna hända...
Användarvisningsbild
av Nexus
Borra i glas rutan :-O) Lycka till :wink: :wink:
Kan du inte göra ett fäste från innertaket till spegeln?? Finns det något att fästa i??
Användarvisningsbild
av Anette
Försökte en gång göra en fönsterhylla av skivan från ett glasbord. Skära gick bra men när jag skulle knacka av hyllremsan så ...Poff!!! Struntar nog i att borra.

Det går kanske att ordna ett annat fäste. Mitt i taket, precis där det skulle varit bra att fästa en backspegel, sitter innerbelysningen. Skall jag fästa där... näe, det är mest tak, hål och omgivet av den där tunna pappen. Spegeln är rätt tung.

Jag bara undrade vad alla andra klistrar med. Eller vad var det för orginalklister? Bägge mina backspeglar har ramlat ner. På båda Volvo-bilarna alltså. Inkompatibilitetsproblem?

Får grunna på det där. Måste till någon slags böjd förlängning om backspegeln skall hamna rätt. Eller skall jag sätta en i varje fönsterkarm? Får kanske snoka och kolla vad andra Volvomodeller har. Fast orginal är coolast tycker jag.
Användarvisningsbild
av Nexus
Bägge mina backspeglar har ramlat ner. På båda Volvo-bilarna alltså. Inkompatibilitetsproblem?

Hur kör du :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Anette
:lol: Tantigt. Mycket tantigt...

Man liksom förvandlas när man stiger in i bilen.

Annars är jag typ Rally-Stina, lirar hockey i ett veteranlag för gubbar, är 40+ och håller just nu på att bygga båthus.

Men kliver jag in i bilen så, vips blir jag/kör som blåhårs-Agda. Hajar inte riktigt det där... Kanske har något med sittställningen att göra. Eller med det faktum att jag stryps av bältet oavsett hur jag vrider och far med stolen.

Backspeglarna however föll ner när bilarna stog stilla. :???:
Haha, skall ha den här tråden under uppsikt. Har haft samma problem nu under två års tid. Spegeln ramalar ner ungeför varannan månad och man får limma med superlim. Vore bra om någon kom på en mer hållbar lösning, nu när bilen mot förmodan hållit längre än spegeln.
:D
Har tillfälligt gått över till B*****as små svarta med sugpropp. Den ramlar också ner, men faller inte lika tungt och håller nästan varje gång. Grunnar dock på uppfinning, typ fast montage i eller kring lampan i taket för att det skall bli snyggt. Kommer självklart att presentera moddningen om den blir klar någon gång.
:D
Redan i första inlägget säger Anette att hon har använt epoxylim = tvåkomponentlim. Men alla vi som har kämpat med låset på ventilationsrutan på gamla 140:ior, vet att det inte håller. Samma sak med Anettes backspegel.

Undersök och kolla om det inte går att fästa in innerkanten runt rutan. Tryck och känn på klädseln i överkant. Det kanske finns plats för att skruva fast något där.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]