Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bullmark skrev:Ok, nu blev jag såklart tvungen att plocka fram Brothers In Arms CD’n och jämföra med spotify-appen samt. Bilen en V90 med B&W stereon.

CD’n är i mina öron överlägsen, ffa diskanten och ’luftigheten’ gör att det helt enkelt låter klart bättre. En skillnad som även är tydlig i motorvägsfart, förutsatt ’lyssningsvolym’ förstås. Så, bäst ljudkälla enbart med tanke på ljudupplevelsen får bli CD’n i mitt fall.

Kommer jag att börja mata i o ur CD-skivor nu? Inte en chans, även om skillnaden finns där är det inget jag saknar efter en stunds lyssning via spotify. Bäst ljudkälla ur helhetsperspektiv är (såklart) spotify.
Ja så är det. Sen att Spotify är betydligt mer användarvänligt och duger mer än väl som ljudkälla är ju en annan historia :-)
Spotify gör allt allt så lätt och rätt. Är man missnöjd tänker man bara tillbaka på kassettband.
Smidigheten får avgöra men det minsta man kan göra är väl att ställa kvaliteten på extrem så blir det så bra det går.
Sen får man väl bäst upplevelse hemma i vardagsrummet eller ännu bättre sitt dedikerade ljudrum.
Jag har inget musiköra men är nörd med ljud hemma ändå, har plöjt ner 300k på ljud senaste året men är trots det nöjd med ljudet i V90:in.
Bilder på era bilar

Yep, det är Pebble Grey :-)

Ljuduppgradering.

Toppen, för 700sek får man inte beg&aum[…]

Det enkla svaret på frågan är ju […]

Byta växelvajer Volvo V70

Har verkstäderna verkligen kollat bussningar[…]