Sudden78 skrev:Precis det svaret jag väntade mig.EbbevonVolvo skrev:Därför att jag träffat/känner en hel del som provat och säger ”aldrig mer Biltema!”, dessa har därefter gått tillbaka till original. Jag har aldrig behövt prova eftersom andra recenserat dem åt mig.Sudden78 skrev:Biltemas blad är skit. Köp Volvo original så slipper du fundera. De fungerar bra, jag har använt original de senaste 20 åren utan bekymmer.Hmmmmm, en liten undring. Om du använt Volvos torkarblad dom senaste 20 åren, hur kan du då veta att Biltemas är skit?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Till skillnad mot dina bekanta har jag använt Biltemas blad på min hobby/sommarbil väldigt länge och även på andra bilar. Dom fungerar bra men håller inte lika länge som dom stora tillverkarnas. Att säga att dom är "skit" håller jag inte med om.
På min Volvo, som jag köpte ny, höll original bara ett drygt år och har sedan dess användt Wipers egna blad ungefär lika länge. Det är nu dags att byta ut dessa. Priset för Wipers egna är en bråkdel av Volvos originalblad. Har en uppsättning Wipers liggandes och dom åker på nu i dagarna.
Tanten vill nog till Ullared snart så då får jag se om det inte blir Bosch, om priset är i närheten av så lågt som det sägs i denna tråd.
Läser man i denna tråd, och andra trådar på detta forum, så ger det mig en bra uppfattning om vilka blad som är bäst eller väldigt bra. För mig hör inte Volvos originalblad dit. Men det har ju du ingen aning om eftersom du bara använder dom.