Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pierreskovde
Hej.

I Torsdags skulle min sambo åka till Sälen.
Bilen stod på tomgång efter att jag varit och tankat den, när hon sätter sig i bilen och lägger i D så dör bilen. Hon försöker starta om men står bara och maler.

Jag har på mitt företag Autocom så läste ut bilen, fick felkod ”kamaxellägesgivare” beställde en ny från Vparts och fick den idag. Satte i den och raderade felkoden men fortfarande samma symptom.

När jag kör den på startmotor så upplever jag att den är komplös första varven men att kompet kommer tillbaka sen, ibland låter det som den ska starta men icke.

Ringde en kille idag som är väldigt duktig som tror att det kan vara vevlägesgivaren, plockade bort den innan och försökte starta för att se om bilen satte felkod på vevlägesgivare men fortfarande endast kamlägesgivare.

Vad tror ni kan det vara vevlägesgivaren?

Vore väldigt tacksam för svar.

Mvh Pierre
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Pierreskovde skrev: mån 13 jan 2020, 19:36 Jag har på mitt företag Autocom så läste ut bilen, fick felkod ”kamaxellägesgivare” beställde en ny från Vparts och fick den idag. Satte i den och raderade felkoden men fortfarande samma symptom.
Kommer felkoden tillbaka eller är den fortfarande borta ? Det behöver ju inte vara givaren, kan lika gärna vara brott i kabeln mellan givare och ECM.

Jämfört olika försäkringsbolag[…]

ok men nu ska jag lossa remskivan när den sit[…]

Vad ska jag köpa och varför?

@spindel , Nej jag föredrar inte diesel men […]

Har fått uppfattningen att denna DSP piffar […]