Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OscarE
Tjenare!

Har en Volvo S60 2001 som har problem med larmet. Ibland går det inte att låsa/låsa upp med fjärrdosan och larmet går titt som tätt..
Fick upp meddelande om larmservice erfordras (eller något sånt) och bytte då batteriet i sirenen, inte fått det meddelandet igen efter det (det var någon månad sedan) men bilen larmar fortfarande lite som den vill. Ägaren innan har helt klart varit på sensorn i taket, kan det ha med den att göra? Egentligen behöver jag inget larm på bilen men vill åtminstone att det ska gå att låsa/låsa upp med fjärren.

Tackar för svar!
Användarvisningsbild
av drlecter
Om du har Vida kan du gå in och kolla larmorsak. Alltså vilken sensor som utlöst larmet. Det blir så dyrt att chans- byta komponenter..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av OscarE
Har planerat att kolla med Vida, men har svårt att tro att det kommer visa varför det ibland inte går att låsa/låsa upp med fjärren. Därav kollar jag här om någon haft liknande problem :)

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]