Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Går bra att köpa SW från olika trimfirmor med ändrad vmax.
Bara köpa till utrustning för att ladda in denna i ECU:n.

Men till den stor frågan, hur löser du max 10 km/h på 2/3 av maxvarv på en V70?, lite svårt att få in dubbla lådor på en bil som är framhjulsdriven.
av III
Cedrix skrev: tis 07 jan 2020, 15:31 Går bra att köpa SW från olika trimfirmor med ändrad vmax.
Bara köpa till utrustning för att ladda in denna i ECU:n.

Men till den stor frågan, hur löser du max 10 km/h på 2/3 av maxvarv på en V70?, lite svårt att få in dubbla lådor på en bil som är framhjulsdriven.
Just den frågan skulle jag också ställa. Gäller lägsta växeln ska tilläggas.
av SubMarine
Nu har jag noll koll på epor och A-traktorer, men duger det att justera varvstoppet så att man uppfyller villkoret ovan?
Användarvisningsbild
av Cotag
Nej, fordonet får inte göra mer än max 10 km/h på 2/3 av motorns ursprungliga maxvarv i heller.
av Martineriksson
Det finns undantag ifrån varvtal OM du bygger på en automat med "momentomvandlare" alltså en traditionell med konverter... samt sökt dispans med specifik bil o regnr.....hos transportstyrelsen .det kan ta några veckor att få men jag fick i förra veckan på en s60 d5 automat.... ska bara hitta nån som kan omprogramera styrdon till 30 km/h sen regbesikning ...sen har jag nog en glad dotter :-D
av mickfoot
Tack för tipset, jag var den som drog igenom momentomvsndlare så har redan koll på det, även jag som reggade första med automat dsg låda, en 2016 mercedes a-klass 👍

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]

Hej, jag har nu under vintern som vanligt problem […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.