- sön 05 jan 2020, 22:01
Finns ju så mkt annat som går att koda bort, borde det inte gå att koda bort övervakningen på helljuset?
Moderator: Moderatorer
Steffe3 skrev:Ja, övervakningen kom 10-11 när elsystemet byttes ut har jag för mig.Tror inte du har övervakning på en -10 heller.
Prestandabelysnings 55W Can-bus-modell ska tydligen gå att köra direkt i kontakten, men jag skulle nog gärna köra med extra livrem ändå (relä) precis som berrabus, man vill inte gärna ha strömspikar in i CEM![]()
Kör mina 70W xenon och 100W-ramp via en XBB, så den är så frikopplad från elsystemet som den kan (utan att även slänga dit diverse backdioder etc).
2ägaren skrev:Ja relä är ett enkelt sätt att undgå större problemKorrekt, han vill inte ha extra motsånd inkopplade om han inte behöver :)Då är ju frågan om det går att koda bort om han absolut inte vill ha motstånd inkopplat. Går det själv med Vida eller om det kommer kosta mycket mer än det är värt att slippa motstånd?
Steffe3 skrev:Har inte hört om någon som har lyckats med det tyvärr. Mycket möjligt att det kan gå om man har djupare kunskaper, men direkt i VIDA tror jag inte gårHade varit najs om det gått via VIDA men kanske är som du säger att det itne går.
Ventilspelet blev bra,hade nog missat rätt l&[…]
Hur hade ni gjort? Valt det billigaste av de stor[…]
om du har -88 modell så lär det inte s[…]