Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Insjö78
Lövet skrev: tor 02 jan 2020, 20:40
Lobocut skrev:
Insjö78 skrev: mån 30 dec 2019, 15:13 Dra igång denna tråden igen... Använde autosmart power (kallavfettning) idag på en mycket skitig bil rejält med salt och asfalt. Fick betala 120 kr för en liter. Dyrt men jävla vad effektivt det var!. Går säkert att handla billigare, då jag handlade det på en liten mindre lokal verkstad. Men som sagt riktigt bra grejer!

Finns bättre och billigare, 5L för 55kr med frakt.

https://www.ditecshop.se/product/washey ... l-extra-5l

Detta är en mycket kraftfull kallavfettning, sådant man använder i hallar för lastbilar och stora fordon där man inte kommer åt med borste eller svamp. Detta medel är inte tänkt till privatkonsumenter, men det går att få tag på om man letar.
175kr för 5 liter står det ju i länken?
Ja det gör det faktiskt! :-D Men har hört talas om detta från lahega, för övrigt är det lahegas produkter som används vid lackförsegling av ny bil (Volvo) är det enda som är ”godkänt” av Volvo.
av Lobocut
Lövet skrev: tor 02 jan 2020, 20:40
Lobocut skrev:
Insjö78 skrev: mån 30 dec 2019, 15:13 Dra igång denna tråden igen... Använde autosmart power (kallavfettning) idag på en mycket skitig bil rejält med salt och asfalt. Fick betala 120 kr för en liter. Dyrt men jävla vad effektivt det var!. Går säkert att handla billigare, då jag handlade det på en liten mindre lokal verkstad. Men som sagt riktigt bra grejer!

Finns bättre och billigare, 5L för 55kr med frakt.

https://www.ditecshop.se/product/washey ... l-extra-5l

Detta är en mycket kraftfull kallavfettning, sådant man använder i hallar för lastbilar och stora fordon där man inte kommer åt med borste eller svamp. Detta medel är inte tänkt till privatkonsumenter, men det går att få tag på om man letar.
175kr för 5 liter står det ju i länken?
Skrev fel, det ska vara 55kr/L med moms och frakt
av Lövet
Tänkte väl, jag använder den själv med gott resultat men jag gav bra mycket mer än 55kr förra gången ;-)
Användarvisningsbild
av Funk
Fisch skrev:Tips på kallavfettning som klarar att läggas på våt bil?
Egentligen finns det ingen riktig kallavfettning som klarar det, men som StefanN visar så finns det produkter som klarar det du efterfrågar. Det är microemulsioner och hybrider som är vanligast och en av de bättre jag testat är just den. Andra som är bra är Autosmarts Power (heter Tar Remow i proffsförpackning) och Lahega Herobiol Extra.

/Thomas
av Lövet
Varför vill man lägga den på våt bil? Det är ju bara att börja med avfettningen innan avsköljning.
av Flinta
Det är ju sällan bilen är torr när man skall tvätta, det regnar ju var och varannan dag i detta landet... :-(

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]