Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adam131
Hej! Ska försöka förklara mitt problem så gott jag kan och höra om någon varit med om något liknande.
Har så jag kan öppna bagageluckan på en knapp inne i kupen samt på fjärrkontrollen och knappen under bagageluckan, båda funkar hur bra som helst.

Men när man trycker in *Handtaget* på bagageluckan så öppnas det vanligtvis automatiskt som när man trycker på fjärren eller inne i kupen.
Men nu har den slutat fungera när man öppnar den som en vanlig bagagelucka känns det också ovanligt tung att öppna.
Det går att öppna den men det som hjälper till att öppna verkar inte fungera för själva handtaget.

Den öppnar alltså upp bagageluckan för alla olika knappar förutom för handtaget.
Adam131 skrev: fre 03 jan 2020, 20:34 Hej! Ska försöka förklara mitt problem så gott jag kan och höra om någon varit med om något liknande.
Har så jag kan öppna bagageluckan på en knapp inne i kupen samt på fjärrkontrollen och knappen under bagageluckan, båda funkar hur bra som helst.

Men när man trycker in *Handtaget* på bagageluckan så öppnas det vanligtvis automatiskt som när man trycker på fjärren eller inne i kupen.
Men nu har den slutat fungera när man öppnar den som en vanlig bagagelucka känns det också ovanligt tung att öppna.
Det går att öppna den men det som hjälper till att öppna verkar inte fungera för själva handtaget.

Den öppnar alltså upp bagageluckan för alla olika knappar förutom för handtaget.
Det är ett känt problem för V/XC70 MY08-16. viewtopic.php?f=56&t=140453&p=1230723&h ... 0#p1230723

även jag har det problemet på min bil. Handtaget glappar, annars fungerar fjärren&inne i kupén att öppna utan några som helst problem. Då jag inte stör mig så mycket på det har jag inte orkat bry mig om det. Då jag är bekant med handtaget och vet vilken läge/hur pass länge jag behöver hålla in handtaget så har jag vant mig. Man kan ju dock byta själva bakluckehandtaget(den svarta plasten) men problemet kommer att komma tillbaka förr eller senare.

viewtopic.php?f=56&t=139997&p=1227102&h ... 0#p1227102 - finns en youtube klipp i tråden och då kommer du se att själva "handtaget" är den som rostar förr eller senare pga. väder och när man tvättar bilen så sprayar man in där rätt frekvent och när man kör bil så stänker allt skit och salt upp där enkelt.
Jo men det är som inget glapp i själva handtaget den går alltid att öppna men själva elektroniska öppningen funkar inte .
Det går att öppna som en vanlig bagagelucka men man måste lyfta bagageluckan själv.
Tidigare så var det bara att öppna bagageluckan med handtaget så lyfter elen bagageluckan själv om du förstår hur jag menar jag behöver inte lyfta den själv upp den själv.
Adam131 skrev: lör 04 jan 2020, 13:27 Jo men det är som inget glapp i själva handtaget den går alltid att öppna men själva elektroniska öppningen funkar inte .
Det går att öppna som en vanlig bagagelucka men man måste lyfta bagageluckan själv.
Tidigare så var det bara att öppna bagageluckan med handtaget så lyfter elen bagageluckan själv om du förstår hur jag menar jag behöver inte lyfta den själv upp den själv.
Läs ut eventuella felkoder till att börja med..
Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]