Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfi
Tjena! Har en fråga om elhissarna på min V70-01 va ute här i veckan och upptäckte att höger främre sidoruta plötsligt bara går att köra ner en liten bit där stannar den precis som om den nått ändläge på nåt vis. märkligt tänkte jag och tryckte upp rutan igen när rutan sen gått upp i ändläge vänder rutan igen och öppnar sig en liten bit av sig själv jag trycker upp rutan igen och då stannar den .. men som sagt den går inte ner helt va kan det bero på ? detta kom helt plösligt ..... kan nån vänligen förklara det för mig :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av greeeken
Wolfi skrev:Tjena! Har en fråga om elhissarna på min V70-01 va ute här i veckan och upptäckte att höger främre sidoruta plötsligt bara går att köra ner en liten bit där stannar den precis som om den nått ändläge på nåt vis. märkligt tänkte jag och tryckte upp rutan igen när rutan sen gått upp i ändläge vänder rutan igen och öppnar sig en liten bit av sig själv jag trycker upp rutan igen och då stannar den .. men som sagt den går inte ner helt va kan det bero på ? detta kom helt plösligt ..... kan nån vänligen förklara det för mig :roll: :roll:
Nja kan va så att rutan sitter lite snett o fastnar.
Då stoppar systemet rutan för att inte skada mer.
HAr det på min fast vänster isda.
Nur för tiden får ja inte ner rutan alls
Användarvisningsbild
av Wolfi
Tjenixen Greeeken! Oj då det låter inge bra , begriper bara inte hur fasiken rutan i så fall kan ha hamnat snett ? var in på volvo lite hastigt och frågade och fick till svar att rutan helt enkelt tappat minnet :shock: och att man helt enket får programera om alla rutorna igen i sina respektive ändlägen , är det något du känner till kan stämma...
Användarvisningsbild
av greeeken
Det är inget jag vet faktiskt.
Fick min ruta inslaget i sommras o fick en ny.
Då funkade det helt plöttsligt för att med tiden bara bli sämmre o sämmre tills den dog igen.

KAn ju vara ett allternativ att esta kanske att programera in det igen.
Användarvisningsbild
av Wolfi
Ok ja jag får nog lämna in den i alla fall :???: Gick din ruta segt ner då ? jag menar om den gick tungt ? för det gör inte min den går precis som vanligt därför tycker jag det verkar så jäkla märkligt !? hur som helst det är väl bara att betala och se glad ut...
av aTommyC
Jeg har ingen problemer med vinduene, men jeg eksperimenterer med kommunikasjon mot modulene. Ifølge verkstedet mitt skal DDM/PDM rapportere feil dersom vinduene har hatt problemer. Jeg har feilkoder i begge modulene, men klarer ikke finne ut hvilke inntil videre.
Användarvisningsbild
av greeeken
Wolfi skrev:Ok ja jag får nog lämna in den i alla fall :???: Gick din ruta segt ner då ? jag menar om den gick tungt ? för det gör inte min den går precis som vanligt därför tycker jag det verkar så jäkla märkligt !? hur som helst det är väl bara att betala och se glad ut...
Den gick precis som vanligt min med.
Om du inte gjort det innan t bort dörrpanelen o kolla att inget är böjt eller tradigt
Användarvisningsbild
av Wolfi
Ja ok ! jag ska prova det, får riva ner dörrsidan i helgen kolla hur det ser ut ,, innan volvo får sätta tänderna i den... jag hör av mig och berättar hur det gick.. Tack för hjälpen så länge..

inte sådant? https://www.bildelsbasen.s[…]

USB uttag

någon av dessa ? https://www.bildelaronline[…]

Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det[…]