NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ska byta bränslefilter på en Volvo v50 2.0D 2010.
Någon som har tips om man inte har någon vakuumpump eller liknande?
Hur har ni gjort? :)
Skulle behöva en pump så jag kan mata högtryckspumpen med soppa, dvs trycka soppa genom filtret till högtryckspumpen så bilen startar, då den inte klara av att suga själv. Finns pumpar att köpa utomlands har jag sett men ingen här i Sverige tyvärr.
Tänkte byta själv då det är lätt men behöver bara nåt som gör att jag kan mata bränslet.
Bor i Stockholm.

Tack på förhand :)
Tjena,

Har du en kompressor hemma ? om ja då är det enkelt, har krabbad med frugans bil för inte så länge sen, gick ej av lufta har verkligen testat allt, du behöver har en till som hjälper, detta är inte det bästa men fungera väldigt bra ;-)

men om du har en kompressor hemma så tar du en trasa, öppna tanklock, tar en enkelt blåsmunstycke linda runt trasa och täta hålet som går in i tanken, öppna avluftingsventil som sitter på bränslefilter, sen sätter du lätt tryck på tanken, när det kommer ut diesel stänger du den avluftningsventilen och startar motorn efter det (hela tiden tryck i tanken) till motorn startar. färdigt! Gasar lite ca1500 varv så att det sista luften kommer ur (ser man på slangar i motorrummet)

hoppas att du förstår hur jag menade :)

Återkomm hur du har gjort kan blir intressant:)

Hälsningar/ Moose
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]