NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoBerget
Hej,
Ny på forumet då jag tillika ny ägare av en Volvo..... för första gången.... :).
Har en lös sladd/kabel i motorrummet som jag inte riktigt vet vart den ska . Sitter fäst i bilen upp till vänster i motorrummet. Den är inte lång så kan inte sitta vart som helst men jag ser ingen naturlig plats för den. Noterade att den var lös efter att jag tagit bort motorkåpan. Någon som vet vart den hör hemma? samt vad den gör :).
Bilagor
IMG_20191231_074522.jpg
IMG_20191231_074522.jpg (343.57 KiB) Visad 1152 gånger
av VolvoBerget
Efter lite mer sökande på forumet (när jag visste att det var en jordfläta) så hittade jag denna tråd
viewtopic.php?f=31&t=98722&p=794165&hil ... ta#p794165

Bytte ventilkåpan för nån månad sedan så beror nog på det. Bilden i den gamla tråden verkar inte tillgänglig men är det bara att sätta dit den i en av bultarna som håller ventilkåpan? Dessa ska väl normalt korsdras men är det lugnt om man lossar bara en bult?
Gör så du. Det skall inte rimligen vara nån fara om du inte drar fast den som en galning sen. Håll koll givetvis för sakens skull att det inte uppstår nån läcke efteråt.

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]