Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pojoel
Hej på er!
Min S80 2000, ingen taklucka, har börjat släppa klädseln på insidan på a-stolpen? Vad gör man? Vad heter delen om man kan hitta den på skroten?
av kievY
Hände samma sak på min S60 med. Misstänker att det blev värre när de bytte framrutan. Jag köpte spraylim på jula eller om det var Biltema och täckte för rutan och spraya på. Visst, det syns men bättre det än att klädseln ska sticka ut och hänga.
av bjorn_and
Jag tog bort all gammal klädsel och spraylimmade på (svart) vinyl med samma mönster och färg som övrig inredning. Ser ut som fabriksmonterat om man inte vet hur originalet såg ut vill säga :)

Riktigt bra blev det.
av bjorn_and
NovemberRain skrev: mån 19 aug 2019, 15:43 Finns att köpa nya på Volvo för ca 6-700 styck :)
Gött, då är det ju helt safe att klä om om man inte blir nöjd eller lyckas bra. Originalet, om de inte förbättrat den tygklädda varianten, min gamla V70 var endast plast, är alldeles för ömtålig.

Eftersom C-stolpen på min bil i alla fall är svart så ser svart vinyl på a-stolpen inte konstigt ut ihop med resten av inredningen heller.
Användarvisningsbild
av pojoel
Njae... Nu när jag lämnade den på service, frågade jag om den. Det fanns ingen på skroten, och den skulle kosta 1700 kr. Ettusensjuhundra.
Jag ska nog testa att limma den...
Användarvisningsbild
av pojoel
Ja, de fick testa att limma den när den nu ändå skulle servas, och det kostade 97:35... :-D
Skitsnyggt!
av johnl
Jag hade samma på båda a-stolparna. Det började i somras och accelerade snabbt så att tyget hängde i stora sjok till slut. Det är som att skumgummit som tyget fodrats med har nått sin tekniska livslängd och gett upp. När jag lyfte på tyget för att limma så bara släppte det ännu mer, sträckte jag tyget så släppte det hela vägen över panelen och skumgummit dammade överallt.

Slutade med att jag åkte till Returbilen och tog två paneler från en tidigare årsmodell där det var plast på stolparna och ingen klädsel. 100 kr och inget bök med lim eller risk för "återfall".

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]