NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
Kan også legge til at det er 2 måneders forskjell på leveringstiden mellom V50 og S40 i Norge.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Ok, jag trodde du hade beställt V50 du med, men jag läste tydligen inte tillräckligt noga. Det första man blir blind på är ögonen, antar jag :wink:

Det var en rätt hygglig besparing du gjorde på att köpa bil i Sverige! Perfekt! Har ett par kompisar i Trondheim och dom fattade inte att jag kunde sälja min -04 XC90 2.5T för så lite som ca 250.000:-. I Norge skulle visst motsvarande bil kosta ca 5-600.000:-. Vi kollade faktiskt upp vad det skulle kosta för dom att importera den till Norge med bara alla avgifter skulle bli ca 300.000:-!!! Helt sykt! :shock:
Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
Ja, bil er desverre veldig dyrt i Norge. Har en Renault Laguna ll nå som jeg skal ha sammen med Volvoen. Renaulten har tapt altfor mye i verdi til at jeg kan selge den. Volvo XC90 er en drømmebil i Norge. Bare rike kjører slike :D
Användarvisningsbild
av Phyxius
Ja, vad jag förstod av norska tullens hemsida så är avgiften beroende av VIKT, SLAGVOLYM och MOTORSTYRKA så stora, tunga och motorstarka bilar blir vansinnigt dyra.
Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
I år fikk vi nytt avgiftsystem hvor miljøvennlige biler er "billige", men motorsterke biler veldig dyre. Diesel biler er "billige" i Norge, på grunn av lavt Co2 utslipp, men fra og med neste år går veiskatten eller årsavgiften som vi kaller den i Norge opp. Diesel biler uten partikkelfilter blir dyrere å eie mens diesel biler med partikkelfilter blir belønnet med lav avgift. Det har vel dere svensker hatt i mange år?

Med tanke på hvor dårlige veiene i Norge er og hvor dyrt er det rart igrunn at folk kjøper nye biler i Norge. Slik går det når en har en sosialstisk finansminister.

Gleder meg veldig til Volvoen min kommer, bare synd at jeg ikke kan sjekke bestillingen min :???:
Användarvisningsbild
av Phyxius
Ja det var ett par år sedan bilar med partikelfilter blev premierade med längre årsavgift (fordonsskatt) men sen har vi även det senaste åren haft en skatterabatt på 6000:- på nya bilar med partikelfilter. Det var dock bara en tillfällig premie för att få folk att köpa dieselbilar med partikelfilter, men den premien ska visst försvinna nu vid årsskiftet. Hoppas bara jag hinner få min bil innan alltså :D
Användarvisningsbild
av VolvoS40Norge
Det gjør du nok. Min bil hadde egentlig leveringsdato 23 desember. Men etter to uker endret det seg til november, og da jeg fikk bekreftet at bilen har chassisnr gikk leveringsdatoen til 15 oktober.

Det kjedeligste med å bestille ny bil er ventingen :(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
980 400Nok för en XC90 D5 Executive i Norge! :shock: :shock:

1 405 100Nok för en V8 Executive! Damn! I Sverige skiljer det ca 50 000 mellan D5 Exec och V8 Exec! Märks hur hårt beskattat det är att köra stor bensinare!

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]