Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Det fungerar inte längre. Har bockat av och på men ändå kommer inget varningsljud? Någon som har en idé? Symbolen kommer alltså upp men utan ljud.

V90 CC MY 2017
Senast redigerad av 1 Robbi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
Nej, jag hittar ingen inställning för specifikt pip mer än för navigation under ljudinställningar och systemljud.

Jag märkte också att ljudet var hastighetsvarning inte fungerar.
av Jyx
Testa att be nån ställa sig bakom bilen så att backvarnaren indikerar på displayen eller backa upp mot ett hinder. Då kan du justera volymen med ratten till radion. Har du sensorer fram får du ev upprepa proceduren för dom också.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jyx skrev:Testa att be nån ställa sig bakom bilen så att backvarnaren indikerar på displayen eller backa upp mot ett hinder. Då kan du justera volymen med ratten till radion. Har du sensorer fram får du ev upprepa proceduren för dom också.
Är det samma ljud till varning för fartkamera? Varningsljud för allt annat fungerar.
av Jyx
Jag missförstod. Trodde det var backvarningen och backkameran.
Ska kolla om jag hittar nåt om fartkamerans ljud när jag är ute nästa gång men det blir inte idag.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Robbi skrev:
LazerHawke skrev:kollat intellisafe kategorin??
Japp, kollat allt.
skumt det va där jag hittade signalen innan lät det inget
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]