Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dundermuppen
God helg,

Denna tråd passar i både V90 och V60, men den hamnar här.

Är på väg att byta bil från en V70 2016 till något nyare. Helst något som kan köra inom europeiska städer i framtiden, men det är en annan fråga.

Är det bara jag som tycker att V90 av modernt stuk helt tappat fattningen vad gäller fronten på en bil? Ett gigantiskt hål som de fyller med antingen helsvart eller med svart plus lite "krom". Försöker de spara in på material eller vad är tanken? Är det störst hål=störst bilpenis som gäller?

Är jag gammal för att jag tycker att V70 2016 har det mest väl balanserat utseendet i fronten?

Läxa upp mig! Jag tål det.

/Johannes
av Lockis
Jag förmodar att du menar grillen?
Tycker faktiskt den ser bra ut på volvo bilarna.
Sen om den har krom eller inte beror på utrustningsnivå.
av Dundermuppen
Jo grillen. Jag gillar inte stora hål.
Min tandläkare håller på sätt och vis med även om det är en källa till inkomst för honom.
Kanske är designers numera tandläkare?

Jag närmar mig 50 med stormsteg och mitt sinne stelnar därefter. Antar att det är bara att leva med det om man vill köpa nytt :-)

/Johannes
av Bempo
Det ligger nåt i det du säger om att V70 XC hade en balanserad form och dessutom har vi haft lång tid på oss att vänja oss. När V70 II kom efter fd 850 så kände jag ungefär samma sak och trodde då aldrig att jag skulle komma köpa så pass många av dessa bilar.
I jämförelse med V90 får man komma ihåg att V70 är smalare och proportionerna blir annorlunda. Har du kollat på V60? Betydligt behagligare proportioner än V90 och vi gick från XC70 till just V60 CC och är mycket nöjda.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
V70N är en väldigt balanserad design. Nästa generation tycker jag bara XC70 är riktigt lyckad, V70 ser lite tjock ut. Men de nya med de stora grillarna gillar jag, dock bara i Inscription utförande med kromet. Ett riktigt dollargrin.

Synd att Volvo slutat göra stora bagage bara, blir ju tvungen att köpa en E-klass eller nått mindre snyggt sen för att få rimligt bagage.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Dundermuppen skrev:Jo grillen. Jag gillar inte stora hål.
Min tandläkare håller på sätt och vis med även om det är en källa till inkomst för honom.

Jag närmar mig 50 med stormsteg och mitt sinne stelnar därefter. Antar att det är bara att leva med det om man vill köpa nytt :-)

/Johannes
Du får titta på hel-elbilar. Där är den så kallade grillen heltäckt. Det tycker jag ser för hemskt ut!!!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
EbbevonVolvo skrev: sön 29 dec 2019, 13:50
Dundermuppen skrev:Jo grillen. Jag gillar inte stora hål.

/Johannes
Du får titta på hel-elbilar. Där är den så kallade grillen heltäckt. Det tycker jag ser för hemskt ut!!!
Det krävs ju att bilen är designad för att inte ha grill. Annars ser det konstigt ut. Dvs inte som på XC40 med eldrift.
av Dundermuppen
Bempo skrev: sön 29 dec 2019, 12:53 Det ligger nåt i det du säger om att V70 XC hade en balanserad form och dessutom har vi haft lång tid på oss att vänja oss. När V70 II kom efter fd 850 så kände jag ungefär samma sak och trodde då aldrig att jag skulle komma köpa så pass många av dessa bilar.
I jämförelse med V90 får man komma ihåg att V70 är smalare och proportionerna blir annorlunda. Har du kollat på V60? Betydligt behagligare proportioner än V90 och vi gick från XC70 till just V60 CC och är mycket nöjda.
Just en v60 med eller utan cc som jag tittar mest på. Har dock ekonomin för de lite större bilarna, men vill ogärna bli sedd i dem. En aning överdrivet möjligen :-)

/Johannes
Användarvisningsbild
av Brainy
Varje morgon jag kliver ut på uppfarten så möts jag av två inbackade Volvos på uppfarten. En xc70 Classic -16 och en xc60 -20. Det jag slås av varje gång är hur misslyckad jag tycker aktern är på xc60 jmf xc70 och de gånger jag ser dem framifrån tänker jag tvärt om vilket lyft fronten är på Xc60in.
Fronten på xc70 ser riktigt tam ut jmf xc60 men det är helt tvärt om bakifrån där xc60in ser tam ut bakifrån.
Helt klart så uppskattar jag ju de maskulina dragen i bilarna men hade jag velat bättra på bilpenisen hade jag nog inte kört Volvo öht :)

Just nu står min gamla V70 -08 på uppfarten med så det är lite trångt men en rätt trevlig syn :-D
52955B88-44F7-411A-9A50-97502B421F52.jpeg
52955B88-44F7-411A-9A50-97502B421F52.jpeg (620.7 KiB) Visad 1554 gånger
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]