Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror jag fick ge 6-7000 för att aktivera GPS i sambons XC70. Snor dyrt när man tänker tillbaka. Kan ju köpa en rätt bra eftermarknads GPS för dem pengarna :-)
Hade varit bra business för Volvo att sänka priset på saker som enablas via SW då bilen blivit 4år eller kanske 6år då deras nice price börjar gälla.
I nästan alla fall är det inte den som köpte bilen ny som har den efter så många år och finns nog en och annan som saknar vissa optioner som kan lösas via SW.

Tex har vi en V70 -10 utan tidur på dieselvärmaren. Inte aktuellt att ge 4000 eller vad det nu kostar att få igång den men kanske 1500 eller så.
Navigationen är definitivt inte värd 6000 att få igång men kanske 2000.
Vår 2016 hade internetkartor när vi köpte den. De är bättre än inget, men rätt begränsade. När fullversion erbjöds för 3000 kronor tyckte jag det kunde gå an.
Jag har varianten med knappar, gps och internetkartor. Jag kör med internetdelning via min telefon och jag lyssnar mest på BBC via internet.
Kartorna får jag upp och jag kan även ställa in ett mål med den. Då visas en färdväg och inget annat, man kan i nödfall navigera med den men jag tycker vår Tomtom är överlägsen med all trafikinformation som går direkt via eSIM som är inbyggt. Vi körde till Italien med en annan familj för att åka skidor och deras Tesla klarade inte köer mm utan de blev fast i en tunnel i 1½ timme bland annat. Vår Tomtom tog oss förbi allt sådant. Sedan dess litar jag på Tomtom och så har vi John Cleese som röst.
Har en S60 2018, köpt nyligen. Det verkar finnas Sensus (Knapp, osv) men står att jag ska kontakta Volvoåterförsäljare. Tidigare i tråden kunde jag läsa att det kostar ca 7000 sek, är det sant!? helt sjukt i så fall. Hårdvaran finns ju i bilen, mjukvaran med. Det är förmodligen bara aktivering/uppdatering som saknas.
Darek skrev:Har en S60 2018, köpt nyligen. Det verkar finnas Sensus (Knapp, osv) men står att jag ska kontakta Volvoåterförsäljare. Tidigare i tråden kunde jag läsa att det kostar ca 7000 sek, är det sant!? helt sjukt i så fall. Hårdvaran finns ju i bilen, mjukvaran med. Det är förmodligen bara aktivering/uppdatering som saknas.
Om tidigare ägare som köpte bilen ny inte valde att köpa med funktionrn så får du betala för att aktivera denna i bilen genom att ladda ner mjukvaran i bilen, inget konstigt med det så varför är det sjukt? Hårdvara finns givetvis i bilen men precis som alla andra funktioner så får man betala, precis som när man vill ha nya program/mjukvaror i en dator m.m.
Brukar kampanjas i bland för lite olika priser så kolla med din Volvo ÅF vad som gäller för din bil.
hej, reagerar inte på att det kostar, utan på priset. Man får mycket GPS ute i handeln för 7000 sek, inklusive hårdvara, . Eller så är Volvos taktik att användarna ska använda onlinekartor med internet. Volvo är premiumbilar och året är 2021, så det borde vara standard, precis som AC eller servostyrning
Takräcke Thule Evo (XC60).

Hej, Har takräcke enligt rubriken och som jag[…]

En sak du bör kolla, ta loss den klena vakuum[…]

Har raderat koden o färsökt starta den m[…]

Finns mer att läsa i Teknikens värld, V[…]