Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aida
Så har det hänt igen. Man kör in i carporten och tänker oj så nära jag är - ska det inte börja pipa snart. Så man swipar höger (till menyn vänster) och ser - Nä pareringssensorerna är avbockade. Helt sjukt! Vilken bugg! Så man kan aldrig lita på bilen utan måste alltid kontrollera! Detta hände typ 6ggr när bilen var ny och verkstaden uppdaterade bilen men kunde inte se några felkoder. Sen har det hållit sig borta ett år men nu hände det igen. Jäkla tur att det inte var frugan som körde - Hon förlitar sig helt på dem. Inte så lätt när man är 160 cm lång att se var hangarfartygsdäcket till motorhuv slutar...
av V70_2005
Är det kopplat till profilerna? I så fall prova att kolla igenom alla och kolla vilka nycklar som är kopplade var. Lås sen profilerna.

Har aldrig råkat ut för detta själv, men sensorerna är väldigt viktiga.
av Aida
tyvärr så funkade sensorn när jag parkerade vid affären men inte när jag Körde hem. Tyvärr så glömde jag att rapportera bildiagnostiken till verkstad när det hände.
Användarvisningsbild
av razorfish
Det där felet har min bil haft sedan ny och jag har haft den inne på verkstad en 5-6ggr nu. Vanligtvis skyller de på mjukvaran men nu senast för tre veckor sedan bytte de ut någon modul (de berättar dock inte så mycket). Felet är dock kvar. Då och då är parkeringssensorerna (både fram och bak) inaktiverade och man får ingen indikation på varför. Lurigt fel att felsöka då det bara inträffar ibland.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]