Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monnier
JohanRCH skrev:Hur har leveranstiden stämt med första preliminär leverans i ”Min volvo”? Har deltagit längre eller kortare tid?
Min hade 13/1 som första prel leverans (v2)
Byggd: 10/12
Kom till ÅF 18/12
Hämtade min 23/12

Skulle gissa på att de sista veckorna är för att ge ÅF tid att färdigställa bilen.
av Lockis
Monnier skrev:
JohanRCH skrev:Hur har leveranstiden stämt med första preliminär leverans i ”Min volvo”? Har deltagit längre eller kortare tid?
Min hade 13/1 som första prel leverans (v2)
Byggd: 10/12
Kom till ÅF 18/12
Hämtade min 23/12

Skulle gissa på att de sista veckorna är för att ge ÅF tid att färdigställa bilen.
Stämmer, dem räknar med 1-2v hos ÅF att färdigställa och montera eventuell utrustning.
Nu med jul/nyår är det dock lite sisådär eftersom att folk är lediga så det kan ta/tar längre tid :-)
av Lockis
Monnier skrev:Min säljare hade öppet för leverans trots julstängt:)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Japp, men min bil ska lacksyddas och solfilmas. Och rekond avdelningen ville ha ledigt över jul :P
av CasperJuulGregersen
Er ved at bestille en V60 D4 R-Design med mørktonede ruder og synes Pine Grey er snygg - passer farven også til denne bil eller kun en CC/XC? Hvad synes I?
av Bempo
Färg är inte min grej. Jag har försökt få en uppfattning genom att bygga en V60 CC och välja Pine Grey men får ändå ingen känsla för vad det är för färg. I kombination med yttre stylingpaket ser det ok ut för mig. Men som sagt, jag har svårt för färger.
Hustrun valde Pebble Grey på vår V60 CC och hon hade en färg till som hon valde mellan. Men Pine Grey var inte ens nåt hon nämnde. Tror den andra färgen alternativa färgen var Osmium.
av Bempo
Bempo skrev: lör 28 dec 2019, 20:28 Färg är inte min grej. Jag har försökt få en uppfattning genom att bygga en V60 CC och välja Pine Grey men får ändå ingen känsla för vad det är för färg. I kombination med yttre stylingpaket ser det ok ut för mig. Men som sagt, jag har svårt för färger.
Hustrun valde Pebble Grey på vår V60 CC och hon hade en färg till som hon valde mellan. Men Pine Grey var inte ens nåt hon nämnde. Tror den andra färgen alternativa färgen var Osmium.
Sorry, nu ser jag du skulle inte ha CC.
Användarvisningsbild
av fjohan82
CasperJuulGregersen skrev: lör 28 dec 2019, 20:15 Er ved at bestille en V60 D4 R-Design med mørktonede ruder og synes Pine Grey er snygg - passer farven også til denne bil eller kun en CC/XC? Hvad synes I?
Först kunde jag inte komma överens med denna färgen via webben, en brun bil!
Dock när jag såg den irl ändrade jag helt uppfattning, första gången var på en XC60 Inscription.
Ibland är den brun/grå och ibland lite blå/grön... Jag gillar lacker som skiftar i färg/nyans. :-)

https://www.autoweb.co.uk/used-cars/volvo/v60/19123139
av Dontomase
Lockis skrev:
Förstår dig! Min bil befinner sig bara 5km ifrån mig just nu men jag kommer inte få se den förens den 8/1 :-( 2 låååååånga veckor kvar :x
Så idag kom mailet, ÅF har fått ett regnummer och den kommer ställas på iår :-D

Hade v6 som första leverans nu står det v4 och den blev byggd för en vecka sen.
Är ju lite som ska göras polestar och stänkskydd fixas väl hos ÅF misstänker jag. De ska ju dessutom debadga bilen och polera.
av Lockis
Dontomase skrev:
Lockis skrev:
Förstår dig! Min bil befinner sig bara 5km ifrån mig just nu men jag kommer inte få se den förens den 8/1 :-( 2 låååååånga veckor kvar :x
Så idag kom mailet, ÅF har fått ett regnummer och den kommer ställas på iår :-D

Hade v6 som första leverans nu står det v4 och den blev byggd för en vecka sen.
Är ju lite som ska göras polestar och stänkskydd fixas väl hos ÅF misstänker jag. De ska ju dessutom debadga bilen och polera.
Polestar görs hos ÅF, likaså stänkskydd.
Bilen leverans servas och tvättas :-)
Beroende på vad du ska ta bort för badges så är det redan gjort från fabrik. Motor/Modell beteckning samt AWD/utrustningsnivå.

Lycka till med nya bilen, du verkar kunna få den långt tidigare än V.4 :-)
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 314

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]