NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Nu har jag beställt!! :)
Det blev en V50 D5 Momentum R-design med manuell låda och Medea-fälgar plus en del annat lull lull
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kostas skrev:Nu har jag beställt!! :)
Det blev en V50 D5 Momentum R-design med manuell låda och Medea-fälgar plus en del annat lull lull
Kul! Grattis!
Användarvisningsbild
av Kostas
XC90_Executive skrev:
Kul! Grattis!
Kan ju tillägga vad jag tog mer för utrustning. Ni är säkert nyfikna.

Elinfällbara backspeglar, High Performance stereo, Takvinge, Mugghållare fram, CD-växlare, Sollucka och dessutom UTAN rails. Passion Röd.

Jag tror den blir GRYMT snygg
Användarvisningsbild
av Kostas
Kostas skrev:
XC90_Executive skrev:
Kul! Grattis!
Kan ju tillägga vad jag tog mer för utrustning. Ni är säkert nyfikna.

Elinfällbara backspeglar, High Performance stereo, Takvinge, Mugghållare fram, CD-växlare, Sollucka och dessutom UTAN rails. Passion Röd.

Jag tror den blir GRYMT snygg
FAAN!!!
Nu ringde försäljaren o sa att de inte lyckas beställa D5:an med MEDEA-fälgarna. Det ska tydligen bara gå att få MEDUSA. Skit tycker jag. De är ju inte alls lika snygga. Han skulle kolla upp lite närmare men förmodligen måste jag alltså ta Medusa istället.
Kommentar på det?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kostas skrev:FAAN!!!
Nu ringde försäljaren o sa att de inte lyckas beställa D5:an med MEDEA-fälgarna. Det ska tydligen bara gå att få MEDUSA. Skit tycker jag. De är ju inte alls lika snygga. Han skulle kolla upp lite närmare men förmodligen måste jag alltså ta Medusa istället.
Kommentar på det?
Beställ Medea NU! Lägg dom i garaget tills bilen kommer! :) Beställ 16-17" till bilen. Av med däcken, på med vinterdäcken på dom fälgarna. Klart! 8)

Har du förresten kollat hur mycket extra det kostar (med din spec) att ta summum istället för momentum? Ibland om man väljer till lite utöver momentum så lönar det sig att välja summum istället!

Däcken som kommer på 18" (Pirelli P-Zero Rosso). Dom är grymt bra däck, men tar slut extremt fort! Bara så du vet!
Användarvisningsbild
av Kostas
XC90_Executive skrev:
Kostas skrev:FAAN!!!
Kommentar på det?
Beställ Medea NU! Lägg dom i garaget tills bilen kommer! :) Beställ 16-17" till bilen. Av med däcken, på med vinterdäcken på dom fälgarna. Klart! 8)

Har du förresten kollat hur mycket extra det kostar (med din spec) att ta summum istället för momentum? Ibland om man väljer till lite utöver momentum så lönar det sig att välja summum istället!
För det första: Det blir nog helvetiskt dyrt att beställa dom separat. De ligger på ca 5000:- styck hos volvobutiken.
Angående summum så hade jag gärna tagit det men det går inte att kombinera med R-design enligt handlaren. Man beställer R-design på Kinetic eller Momentum, tyvärr.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kostas skrev:För det första: Det blir nog helvetiskt dyrt att beställa dom separat. De ligger på ca 5000:- styck hos volvobutiken.
Angående summum så hade jag gärna tagit det men det går inte att kombinera med R-design enligt handlaren. Man beställer R-design på Kinetic eller Momentum, tyvärr.
Så vitt jag vet har Medea aldrig gått att beställa från fabrik. Medusa (som jag föredrar på S40/V50) går nog att beställa. Split-fälgarna brukar inte gå att beställa. Samma på C70 t.ex, Mirzam 18" går att få från fabrik men Draco 18" Split måste beställas separat.
Användarvisningsbild
av Kostas
XC90_Executive skrev:
Kostas skrev:För det första: Det blir nog helvetiskt dyrt att beställa dom separat. De ligger på ca 5000:- styck hos volvobutiken.
Så vitt jag vet har Medea aldrig gått att beställa från fabrik. Medusa (som jag föredrar på S40/V50) går nog att beställa. Split-fälgarna brukar inte gå att beställa. Samma på C70 t.ex, Mirzam 18" går att få från fabrik men Draco 18" Split måste beställas separat.
Det är möjligt att du har rätt men det fanns liksom med i listan hos försäljaren när jag beställde bilen.
Men jag får väl nöja mej med Medusa. HAr dock aldrig sett nån LIVE så jag vet inte hur de ser ut PÅ bilen. Nån som har nån bild?
Tack ändå för dina förslag
Användarvisningsbild
av Kostas
XC90_Executive skrev:
Det är möjligt att du har rätt men det fanns liksom med i listan hos försäljaren när jag beställde bilen.
Men jag får väl nöja mej med Medusa. HAr dock aldrig sett nån LIVE så jag vet inte hur de ser ut PÅ bilen. Nån som har nån bild?
Tack ändå för dina förslag
av Doby
Kolla om du inte kan göra en deal med dem. Jag får byta mina 17" spartacus som är original från fabrik mot Mestra för kostnaden av ommonteringen av däcken.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]