Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
EnS 60 2002 2.4
på färddatorn så står medelhastigheten kvar på samma siffror hela tiden men allt det andra (förbrukning osv) verkar funka.
Nån som vet vad de kan va för fel?
Haft problem med yttertempen att den visar felaktigt men verkar rättat till sig själv??
Läste att under höger spegel sitter sensorn som va till den och under vänster spegel är till motorstyrning?
kan den vänstra sensorn ha nåt att göra med färddatorn?

Mvh Jonny
av Dunderobrak
Har lika med medelhastighet men min temp funkar. Är väl tempsensorn som sitter i spegeln? Vänster tror jag

Skickat från min Lenovo K33a48 via Tapatalk

av klacken
Medelhastighet är ju något som egentligen inte ändras om du inte ändrar din dagliga körsträcka. Har du testat nolla och vad händer då?
av Dunderobrak
Jämfört mot förra ägaren så blåser jag på rätt bra. Den sitter fast på 60. Hur nollar man då?

Användarvisningsbild
av jonny692
klacken skrev: lör 28 dec 2019, 14:35 Medelhastighet är ju något som egentligen inte ändras om du inte ändrar din dagliga körsträcka. Har du testat nolla och vad händer då?
Ja har kört olika så den borde ändrats. Vilken är reset knappen :-/ ?
Användarvisningsbild
av fjohan82
jonny692 skrev: sön 29 dec 2019, 12:41
klacken skrev: lör 28 dec 2019, 14:35 Medelhastighet är ju något som egentligen inte ändras om du inte ändrar din dagliga körsträcka. Har du testat nolla och vad händer då?
Ja har kört olika så den borde ändrats. Vilken är reset knappen :-/ ?
Knappen är den som sitter "mot dig" på blinkersspaken, inte den ute på kanten...
Användarvisningsbild
av kebabpizza
jonny692 skrev:Ja har kört olika så den borde ändrats. Vilken är reset knappen :-/ ?
Medelhastigheten beräknas ju från det den nollställdes senast så ligger du inte ständigt på autobahn i +200 blås lär den hamna ganska lågt efter en tid och sedan stanna där.
(förövrigt den mest meningslösa funktion som färddatorn har att erbjuda tror jag)
Reset? Den knappen trodde jag inte att man kunde missa. Sitter på spaken, står "RESET" med stora bokstäver.
Användarvisningsbild
av jonny692
kebabpizza skrev: sön 29 dec 2019, 13:08
jonny692 skrev:Ja har kört olika så den borde ändrats. Vilken är reset knappen :-/ ?
Medelhastigheten beräknas ju från det den nollställdes senast så ligger du inte ständigt på autobahn i +200 blås lär den hamna ganska lågt efter en tid och sedan stanna där.
(förövrigt den mest meningslösa funktion som färddatorn har att erbjuda tror jag)
Reset? Den knappen trodde jag inte att man kunde missa. Sitter på spaken, står "RESET" med stora bokstäver.
Jaha jag trodde den ändrade sig allt efter som man kör, hehehehe första man blir blind på är ögonen :-D , har inte vart i bilen sen ja skrev och tänkte nog inte på att den knappen fanns,
Användarvisningsbild
av jonny692
Dunderobrak skrev: lör 28 dec 2019, 14:20 Har lika med medelhastighet men min temp funkar. Är väl tempsensorn som sitter i spegeln? Vänster tror jag

Tempsensorn sitter nog i höger spegel har ja läst

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]