Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Camelen
Fjonsson skrev: lör 21 dec 2019, 12:05 Generellt verkar det som folk tror att volvo on-call bara är för SOS-situationer. Det är den röda knappen. På den högra kan man trycka om man undrar något om bilen. Min säljare sa att man kan trycka där om man undrar något om en funktion och dom kan definitivt hjälpa till akut felsökning.
Min erfarenhet av VoC är att de möjligen kan svara på funktioner i bilen, men definitivt inte på något som har med felsökning att göra, då hänvisas till närmaste Volvo verkstad. Men dom är trevliga:-)
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Camelen skrev: lör 21 dec 2019, 13:36
Fjonsson skrev: lör 21 dec 2019, 12:05 Generellt verkar det som folk tror att volvo on-call bara är för SOS-situationer. Det är den röda knappen. På den högra kan man trycka om man undrar något om bilen. Min säljare sa att man kan trycka där om man undrar något om en funktion och dom kan definitivt hjälpa till akut felsökning.
Min erfarenhet av VoC är att de möjligen kan svara på funktioner i bilen, men definitivt inte på något som har med felsökning att göra, då hänvisas till närmaste Volvo verkstad. Men dom är trevliga:-)
Det är det jag menar. Arrangera med verkstad.
av perr
Förenklat kan man säga (men som inte många vet):

Orange motor-symbol = Kör vidare som vanligt, men boka en tid så snart du kan på verkstad.
Röd motor-symbol = Stanna så fort du kan. Kör ej vidare. Boka bärgare.

Och är samma på de allra flesta moderna bilar...
perr skrev: fre 27 dec 2019, 16:43 Förenklat kan man säga (men som inte många vet):

Orange motor-symbol = Kör vidare som vanligt, men boka en tid så snart du kan på verkstad.
Röd motor-symbol = Stanna så fort du kan. Kör ej vidare. Boka bärgare.

Och är samma på de allra flesta moderna bilar...
Nää så enkelt är det inte. Det kan gälla om du kör 5-10-20 mil. Med TS skulle resa 300 mil...
Hur långt har bilen gått?

Tidigare är det någon som skrivit i forumet att: ”jag körde var det 20% sot och efter var det 6%”. Nåt åt det hållet. Det finns väl ingenstans man kan se aktuell Sot nivå i filtret?

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]