Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har ett irriterande ljud från klimatanläggingen. Det småknäpper o "gnirkar" på högra sidan mitt-konsollen. Hade ur handskafacket och tror mig lokaliserat källan till bakom "paketet" på hö sida. Där sitter en svart box, motor?, eller dylikt, som det "gnirkar" i. Hade tidigare även larm men det försvann när jag blåste ren innegivaren, (fläkten hade stannat). Numera alltså inget larm, men ett irriterande gnirk o knäppljud. Har någon en bra idé om vad dettta kan vara?
BJ
bjornob skrev:Hej,

Har ett irriterande ljud från klimatanläggingen. Det småknäpper o "gnirkar" på högra sidan mitt-konsollen. Hade ur handskafacket och tror mig lokaliserat källan till bakom "paketet" på hö sida. Där sitter en svart box, motor?, eller dylikt, som det "gnirkar" i. Hade tidigare även larm men det försvann när jag blåste ren innegivaren, (fläkten hade stannat). Numera alltså inget larm, men ett irriterande gnirk o knäppljud. Har någon en bra idé om vad dettta kan vara?
BJ
Har hittat problemet själv. Var en plast länkarm som hade släppt från spjället, samtidigt som innegivarens fläkt hade stannat. Tryckte på länkarmen och blåste rent givaren. Nu funkar allt som det skall igen.
Kan vara ett tipsom någon har samma problem
//BJ
Användarvisningsbild
av freak1
Jag bara älskar när folk talar om vad som var fel (W) , tänk om alla gjorde det.
av bjornob
Antar att det är ett bra sätt att bygga upp en databas för felsökning även om man hittar lösningen själv. Ju fler lösningar som läggs desto lättare att hitta rätt.
av Gillis
Du skriver att du blåst rent givarna för fläktar, var kan jag få uppgift om var dessa sitter? Det är väl ett antal förmodar jag?
Användarvisningsbild
av #27
Gillis skrev:Du skriver att du blåst rent givarna för fläktar, var kan jag få uppgift om var dessa sitter? Det är väl ett antal förmodar jag?
Den sitter i knappraden mellan ratt och ecc-panelen du ser ett litet galler..
av magnuss
OJ trodde bara det var jag som råkat ut för problemet att armen hoppat av på spjällmotorn bakom handskfaket,

frågan är hur det kan ske? tryckte tillbaka armen, den satt ju fast ordentligt hur kan den bara lossna så där??
Användarvisningsbild
av Nexus
magnuss skrev:OJ trodde bara det var jag som råkat ut för problemet att armen hoppat av på spjällmotorn bakom handskfaket,

frågan är hur det kan ske? tryckte tillbaka armen, den satt ju fast ordentligt hur kan den bara lossna så där??
det är du inte ensam om :) samma på min :wink:
Men nu sitter den där igen och kvar än så länge :roll:

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]

ABS lampa lyser 740

Svårt att säga med bara en bild, men de[…]