Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Garchen
Jag har Metal Mesh som dekorinlägg i min XC90 2016, men Linear Walnut skulle passa mycket bättre med den ljusa skinnklädseln. Är det möjligt att byta? Om ja, går det att göra själv eller måste det göras av verkstaden?
av Lockis
Inget direkt svar på din fråga, men lättast är nog att åka till närmsta bilskrot och försöka demontera dekorinläggen där.
Att verkstaden skulle göra jobbet tror jag inte.
av UnleashFusion
Garchen skrev: tis 24 dec 2019, 09:59 Jag har Metal Mesh som dekorinlägg i min XC90 2016, men Linear Walnut skulle passa mycket bättre med den ljusa skinnklädseln. Är det möjligt att byta? Om ja, går det att göra själv eller måste det göras av verkstaden?
Ja du kan byta själv om du får tag i den del(arna)

här har du monteringsanvisningar: https://accessories.volvocars.com/Insta ... 6-)%202016
av Xanthopteryx
Undrar om det är billigare i Sverige? Synd att man måste kontakta Volvosäljare, typ Bilia och motsvarande, för pris. Vore ju smidigt om det fanns webbkatalog.
av TurboJonte
Problemet är väl att det inte verkar finnas något lätt sätt att byta jalusin över mugghållarna?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av Ellahills
Inressant. Skulle vilja byta ut "ramarna" runt bakstötfångarens reflexer. Någon som vet hur man tar bort dessa utan att demontera hela stötfångare?
#XC90T8
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag skulle köpa nya metal mesh till höger framdörr på xc90 för ett par år sedan. Volvo hade då slutat sälja dem var dörr för sig och nu endast alla dörrar i ett paket.

7000 kr skulle de ha för ett kitt med paneler till fyra dörrar.
Sen kommer de på instrumentpanelen och mittkonsolen till. Jag gissar på 10.000-11.000 kr för allt, plus jobbet. På Volvo.

Hittade ett kit till dörrarna med nästan helt nya på bildelsbasen för 2400 kr..

Jag hade metal mesh innan också, men ville byta höger fram pga en repa.

De jag köpte var inte avsedda för en bil med stämningsbelysning, eller vad de kallar det, så led-belysninslisten följde inte med. Den går dock att flytta över till den andra panelen, men det är pilligt..

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]