- tor 19 dec 2019, 12:55
Rent skandal betala 40 k för B&W och få sämre ljud då de vill spara extra pengar genom att banta specifikation utan att tydligt förmeddla
Moderator: Moderatorer
Freddy100 skrev: ↑tor 19 dec 2019, 12:55 Rent skandal betala 40 k för B&W och få sämre ljud då de vill spara extra pengar genom att banta specifikation utan att tydligt förmeddlaNu stämmer inte det du säger, v90 har 19 högtalare än idag. Xc60 och v60 har haft 15st redan från start.
Freddy100 skrev: ↑tor 19 dec 2019, 16:36 V90 är äldre än XC60. Varför de monterar färre högtalare och lägger svagare förstarkare till nyare XC60 om de är lika stora bilar...? För att få bättre ljud eller bättre ekonomi? TS verkar ha svarat på det.V90 är bra mycket större än XC60, jag har V90 idag med B&W och provkörde en xc60 med B&W förra månaden. Märkte ingen skillnad ljudmässigt. TS bör kolla med sin PT om han upplever så stor försämring.
Car skrev:När jag provkörde v60 i somras så upplevde jag ljudet i standardhögtalarna som väldigt bra, bättre än i de andra bilmärkena som jag provkörde. Är det andra som har samma erfarenhet? Är volvos standardhögtalare av god kvalite?Jag har kört ~4000 mil med standard ljudet. Jag är ingen kunnig person när det kommer till ljud men upplever att det är ett helt okej ljud. Speciellt när man kör TuneIn eller Spotify med extrem kvalité.
Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]