Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo mitt val
Är det någon som har prövat Volvos backkamera för S80N och V70N? Är det någon som vet priset? Är detta något man beställer i samband med köpet av bilen eller eftermonteras kameran?
av perhall
Volvo mitt val skrev:Är det någon som har prövat Volvos backkamera för S80N och V70N? Är det någon som vet priset? Är detta något man beställer i samband med köpet av bilen eller eftermonteras kameran?
Eftermonteras för 9-10 000 (varierar med vilken åf det är) och man måste ha RTI.

Den verkar fungera bra - men har bara sett filmen på Volvos hemsida.
PH
av Moody
Volvo mitt val skrev:Är det någon som har prövat Volvos backkamera för S80N och V70N?
Tror inte det går att få till V70N, bara till nya S80 och till V70 II
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Funkar grymt bra! Har det på XC90in, men det är samma kamera för S80 II och V70 II.

Kostar mellan 7000-10000, det eftermonteras på verkstan. Kravet är RTI.

Kan säga att det är väldigt skönt att ha! Det blir väldigt lätt att parkera och man ser så att det inte är något barn etc bakom bilen. Problemet är att man blir bortskämd! Först tyckte man att det räckte med parkeringsvarnare, men nu är kameran ett måste. Tittar alltid åt navin när jag ska parkera C70in, men det dyker aldrig upp någon bild bakåt! :-D ;-)
av perhall
Moody skrev:
Volvo mitt val skrev:Är det någon som har prövat Volvos backkamera för S80N och V70N?
Tror inte det går att få till V70N, bara till nya S80 och till V70 II
Här har vi en liten begreppsförvirring. Den som borde heta V70 II heter V70 N och den som borde heta V70N heter V70II...
av lunkan01
Beställde backkamera med nya bilen. Fick bilen i början av oktober och har ännu inte fått kameran monterad. Bilia Segeltorp skyller på att dom inte har fått en del till satsen ännu från Volvo. Någon som vet vad man kan göra ?
Kanske ringa runt till olika volvohandlare och kolla om dom har och sedan be Bilia fixa därifrån. :(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
lunkan01 skrev:Beställde backkamera med nya bilen. Fick bilen i början av oktober och har ännu inte fått kameran monterad. Bilia Segeltorp skyller på att dom inte har fått en del till satsen ännu från Volvo. Någon som vet vad man kan göra ?
Kanske ringa runt till olika volvohandlare och kolla om dom har och sedan be Bilia fixa därifrån. :(
Låter konstigt!

Stå på dig! Dom ska fixa det! Hör med någon annan åf och se om dom kan fixa ett komplett system. Du har redan betalat den med bilen eller? Jag skulle be om pengarna tillbaka för kameran isåfall och låta någon annan göra jobbet. Om det dom nu säger inte är sant vill säga.
av carpe_nemo
någon som vet om det finns någon backkamera som fungerar ihop med s80 00:a med det cd-baserade rti systemet?
av Matad
carpe_nemo skrev:någon som vet om det finns någon backkamera som fungerar ihop med s80 00:a med det cd-baserade rti systemet?
Bumpar lite, då jag undrar samma!! :D
av bilgalen
Om man anser sig nehöva en backkamera på en vanlig personbil, så har man köpt fel bil!! Köp en mindre som ni kan hantera :lol:

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]