Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
PPC läsaren funkar på din bil. :)

Skriv ut var du bor så kanske det finns någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa dig att läsa ut/nolla felkoder.
av Eaglexc70
Jag bor i Huddinge/Flemingsberg på Diagnosvägen. är det någon som verkligen har denna ppc som kan hjälpa mig med att läsa den eller de felkoderna jag har på mig bil så blir jag evig tacksam för det. Heter Martin och bor på diagnosvägen och har email adress [email protected].

Tacksam för all hjälp. :D
Användarvisningsbild
av jimDK
Du bör inte skriva din e-postadress så att den kan fångas av en bot.
Du kan istället skriva det utan @, eller på ett sätt så att den inte kan läsas av ett program .
Bara ett tips för att undvika spam mail.

Jag förstår fortfarande inte vad felkod 44 är. Det är nog bara jag som har missförstått något :) :???:

EDIT: menar du P0044 ?
"P0044 HO2S Heater Control Circuit High (Bank 1 Sensor 3)"

sorry, jag är inte utrustat för at förstå OBD-koder :)
av Qenim
Hej jag har också fått felkod 44
Tidigare hade jag felkod 60

Det går att nollställa med att ta bort batterikabel från batteriet i minst 10-15minuter men bilen måste ha varit avstängd ca 15minuter innan för att ev "styrningar" ska ha gått ner i "viloläge.
Har beställt kodläsare men ej fått den en kanske i julklapp.

Qenim
Användarvisningsbild
av johnnype
Ville bara säga att... piper det och/eller står siffror rakt upp och ner i det lilla textfönstret till vänster i instrumenthuset så är det inge felkoder på något i bilen... du har ett defekt instrument som behöver omlödning med varmluften i några minuter så blir allt bra igen :-D
av MickeM
Jag vet, att det kan komma framsiffror medelst div knapptryckningar. Det är nog mjukvaruinformstion.
Men inte av sig själv. Då är nog DIM defekt.
Felkoder är det inte i något av fallen.

Det ENDA felkodsrelaterade man kan kolla utan scanner är VILKA styrdon som ev har koder.
Då håller man in "read" på blinkersspaken, och trycker samtidigt 2ggr snabbt på dimbakljus.
Då läser den igenom bilen, och visar vilka som ev har koder. Man bläddrar med "read"
Tex:
CEM ready = Inga felkoder i CEM.
CEM dtc set = felkod finns i CEM.

Men den säger inte VAD som är fel.
Bara att felkod finns.
Bil med några år på nacken har ofta tramskoder.
Tex gammalt ej aktuellt fel som ligger kvar i minne, luftkvalitetssensor och annat som kvittar eller allvarligare aktuella fel görs ingen skillnad på.
= Ganska värdelös funktion, och ofta hinner inte alla styrdon med. Då säger den "checking" Eller liknande, och det är ingen idé att vänta.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]