Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
På väg från Norrland till svärföräldrarna i Tyskland och i Uppsalatrakten tändes
IMG_3028.jpg
IMG_3028.jpg (722.26 KiB) Visad 1922 gånger
Indikerar att det skulle vara problem Med avgasreningen.
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (745.83 KiB) Visad 1922 gånger
Det finns volvoverkstad i staden svärfäldrarna bor men vågar jag köra ytterligare 100 mil innan vi är där?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Ajajaja
Cox skrev:Går bilen som den ska, provat starta om bilen? Lyft av minuspolen i 10 min testat den varianten?

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Bilen går som den ska och har provat omstart hur många gånger som helst.
Den har nu stått över natten utan bättring.

Har blivit rekommenderad att inte lyfta minuspol då detta kan generera ytterligare fel.

av Lockis
Lika bra att köra VoC på den.
Suger ju att det händer nu under julen men förhoppningsvis jobbar någon på verkstaden på måndag och kan ge en indikation.

Fördelen med att använda volvo assistans är väl att hyrbilen är gratis i 3 dagar iaf (om man behöver en hyrbil).
av refbob
Så här låter den...
V70_2005 skrev:Oh! Lider med dig. Hade tryckt på voc-knappen och låtit dom bestämma, troligtvis blir det hyrbil. För mycket pengar att chansa med.
Håller med föregående talare. Bil för en massa pengar och garanti antar jag. Låt någon annan ta beslutet. Surt i juletid....
av Insjö78
refbob skrev: lör 21 dec 2019, 09:42 Så här låter den...
V70_2005 skrev:Oh! Lider med dig. Hade tryckt på voc-knappen och låtit dom bestämma, troligtvis blir det hyrbil. För mycket pengar att chansa med.
Håller med föregående talare. Bil för en massa pengar och garanti antar jag. Låt någon annan ta beslutet. Surt i juletid....
Tryck på volvo on call bara så löser dom det åt dig. Du ska ju hem med ju....Hoppas det löser sig!
av Ajajaja
Fick den precis utläst. Mekanikern tyckte inte jag borde vara orolig för att åka vidare.
IMG_3034.jpg
IMG_3034.jpg (865.39 KiB) Visad 1840 gånger

Användarvisningsbild
av Fjonsson
Generellt verkar det som folk tror att volvo on-call bara är för SOS-situationer. Det är den röda knappen. På den högra kan man trycka om man undrar något om bilen. Min säljare sa att man kan trycka där om man undrar något om en funktion och dom kan definitivt hjälpa till akut felsökning.
Ajajaja skrev:Fick den precis utläst. Mekanikern tyckte inte jag borde vara orolig för att åka vidare.
IMG_3034.jpg

Jag skulle tuta o köra. En långkörning kanske t.o.m. fixar avgasrenings problemet:-)

Förresten varför fixar inte mekanikern problemet också?

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]