Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev: tor 19 dec 2019, 20:54 Vilka fina tvättbås!! Här i stan finns bara två trånga tvättbås i en gammal OKQ8 mack. Iofs bra högtryckstvätt plus tappvatten som nästan når kokpunkt. Jag tar med en anpassad trädgårdsslang och koppling så jag kan skölja bilen med varmvatten på vintern. Kallavfettningen tar tjäran mycket bättre när lacken inte är minusgrader. Längtar till helgens tvätt. Kan bli Hydr02 el nått sprayvax efter tvätt ;-) Skulle vilja ta av och tvätta fälgarna för dom är nästan svarta.

Jo jag tankade imorse. Nollas trippmätare vid service?? Tyckte att den hade dragit mycket 🤔 Tvättade snabbt av strålkastarna fram, vindruta, backkamera och handtaget bak. Tog en kökssvamp med lite bilschampo och en vattenkanna med varmvatten. Mår inte bra när bilen är så smutsig.
Här är alla hallarna nyss ombyggda. Minutpriset är dessutom lägre så det blir billigare om man inte använder alla produkterna på platsen.

Jag toppade hela bilen med Labocosmetica Beneficia. Hade egentligen tänkt lägga ett lager Fusso Coat på hela bilen men glömde burken..
Tankat och kört till julfirandet i Småland.
Perfekt att ta 4 dagar ledigt och få 18... :-)
Ska hinna med Malmö/Köpenhamn och Berlin också.
Bilen är rejält skitig igen, tur att foamern och en hel del annat packades med. Vid senaste tvätten la jag på Meguiars Hybrid Ceramic Wax, får se hur lättvättat det blir.
Precis som hemma är OKQ8-hallen i Kalmar nyrenoverad. Finfint!
Tagit julledigt jag också, firade med att spola av den i norra europas sämsta tvätt, autoclean karlstad. För samma pengar som vid jobbet där bilen blir otroligt ren, blir den fan knappt blöt på autoclean. Byggs en ny okq8-station i närheten, längtar enormt. Finns en annan okq8, men den hallen har nog inte fått så mycket som en skruv sedan 1992. Värmland, u-land på biltvättar.
Va och handlade ikväll i mörkret och spöregn. Kände att det är en liten repa i ratten typ kl åtta. Störande som helvete!! Svänger in på ICA parkeringen och kör ner i ett avgrundshål, kändes som något mer än gummit på hjulet rullade igenom. Förmodligen kanske eventuellt lite av fälgen som tog i :mad:
Åkte hem och tog en grogg och slängde ihop en Janssons frestelse.
Fick i alla fall bytt till LED under backspeglarna och LED i backljuset. Beställde från Vparts plus deras 4-dels set med brytjärn i plast. Perfekt att vicka dän backspegelsglasen med.
Blir dammsugning och tvätt imorgon.
IMG_20191221_171338.jpg
IMG_20191221_171338.jpg (454.72 KiB) Visad 834 gånger
Tog ur all inredning och tömde reservhjulsbaljan för att städa ut helt, rostskydda, ljuddämpa med dämpningsmattor i golv, bagagelucka och skärmar.
Blev riktigt nöjd och det blev riktigt bra.
Jahopp så var det dags för batteritorsk i nyckeln igen. En månad sen jag bytte batterier. Plötsligt började den skrika om att nyckeln hade avlägsnats från bilen och sen att det var låg batterinivå när jag stängde av och startade igenom. Den här gången blev det ett par Philips-batterier. Får väl se om det blir bättre.
batmac skrev: sön 22 dec 2019, 14:08 Jahopp så var det dags för batteritorsk i nyckeln igen. En månad sen jag bytte batterier. Plötsligt började den skrika om att nyckeln hade avlägsnats från bilen och sen att det var låg batterinivå när jag stängde av och startade igenom. Den här gången blev det ett par Philips-batterier. Får väl se om det blir bättre.
låter som du har otur, jag har inte ens bytt mina batterier i nyckeln sedan jag hämtade ut bilen 2010 :-o
Det drar nog rätt mycket mer om man har keyless t.ex, eftersom bilen antagligen "tjatar" på nyckeln även om man inte tänkt använda den. Fast har båda keyless så är det ju konstigare.
UnleashFusion skrev:
låter som du har otur, jag har inte ens bytt mina batterier i nyckeln sedan jag hämtade ut bilen 2010 :-o
Steffe3 skrev:Det drar nog rätt mycket mer om man har keyless t.ex, eftersom bilen antagligen "tjatar" på nyckeln även om man inte tänkt använda den. Fast har båda keyless så är det ju konstigare.
Jo men något batteribyte varje månad tycker jag inte ska vara aktuellt. Har bytt två gånger på tre månader. Bytte inte något alls under två år på V60n med keyless. Men jag hoppas på otur eller kassa batterier helt enkelt.
  • 1
  • 1237
  • 1238
  • 1239
  • 1240
  • 1241
  • 1912
Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]