Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dunderobrak
Körde med släp idag. I början krånglade kontakten lite men till slut funkade allt som det skulle, men varje gång jag blinkade så blinkade en extra grön ikon på instrumentbrädan. Längst ner till höger ( pil höger o vänster) Instruktionsboken säger att en blinklampa är paj på släp eller bil men allt fungerade.
Vad kan det vara? Nått med kontakten eller nått i bilen?

Hade ett annat släp för nått halvår sedan, dålig kontakt i början men blåste rent o tog kontaktspray, allt frid o fröjd o ingen grön extralampa.

Skickat från min Lenovo K33a48 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det ska blinka en extra symbol med en pil åt varje håll med släp inkopplat för att visa att trailermodulen funkar som den ska. Givet att draget är en originalinstallation.
av Dunderobrak
SBergdahl skrev:Det ska blinka en extra symbol med en pil åt varje håll med släp inkopplat för att visa att trailermodulen funkar som den ska. Givet att draget är en originalinstallation.
Ja, från fabrik.

Aaa kollade nu igen, om den INTE blinkar så är nån lampa fel. Jag läste för slarvigt i stundens hetta när jag fick syn på den efter vägen Bild

Hur som är den irriterande, kan man stänga av den utan att sabba nån yttre blinklampa?

Skickat från min Lenovo K33a48 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av jiha1968
Trailer-symbolen i DIM är en liten LED (diod) , demontera DIM och placera en bit tejp på lysdioden, eller måla den lite...
Jag tycker den symbolen är mycket bra att ha, så man vet att blinkljusen faktisk fungerar efter man har lämnad uppfarten.

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]