- tor 19 dec 2019, 18:05
Nja rätt enkelt att se då du får upp framförvarande Bils hastighet på hastighetsmätaren, då är det enkelt att bilda sig en uppfattning om när man bör byta fil. Kan även tvinga bilen att gasa med din högerfot tillfälligt för att slippa rycket. Funkar som sagt för mig 11 mil om dagen. Det där att se hastighet på bilen framför är guld värt.
Robbo skrev:Använder bara om man ska fixa med något en kort stund - öppna flaska, knappa på CSD eller annat. Tycker det funkar för dåligt på motorväg. Kör man 120 och andra 110 måste man gå ut i omkörningsfilen så himla långt innan man ska köra om, annars börjar bilen bromsa även på minsta avståndsinställningen. Detta gör att man blockar omkörningsfilen för andra och finns det något värre än dem som ligger i omkörningsfil och segar i onödan?? Kör man snabbare så vet man inte riktigt hur långt innan man måste gå ut i omkörningsfil innan bilen bromsar, väntar man för länge så den börjar bromsa blir man ju förbannad. Kör också snålare på egen hand än då bilen sköter gasen, och älskar att köra så jag gör det hellre själv
Nja rätt enkelt att se då du får upp framförvarande Bils hastighet på hastighetsmätaren, då är det enkelt att bilda sig en uppfattning om när man bör byta fil. Kan även tvinga bilen att gasa med din högerfot tillfälligt för att slippa rycket. Funkar som sagt för mig 11 mil om dagen. Det där att se hastighet på bilen framför är guld värt.
Nuvarande :
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design