Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Hej!

Det är alltid kul med feedback speciellt när tipsen var till hjälp.

Lennart 960
av pryon
[quote="Addekarlsson"]Kika i FAQ så hittar du en bild på reläplacering om du har elcentralen i mittkonsollen, under askkoppen.

Klickar reläet, men OD inte går i ändå, så skulle jag nästan börja kolla oljenivå i lådan. Sitter 2 pluggar på vänster sida, den övre lossar du, och då ska oljenivån vara så det inte rinner ut ur hålet.
Är det fullt med olja, så kan det vara en kabel till solenoiden, alternativt att solenoiden gett upp.

Nått att börja kika på i alla fall.

vad ska det vara för olja,, atf??
Användarvisningsbild
av Bosse78
pryon skrev:
Addekarlsson skrev:Kika i FAQ så hittar du en bild på reläplacering om du har elcentralen i mittkonsollen, under askkoppen.

Klickar reläet, men OD inte går i ändå, så skulle jag nästan börja kolla oljenivå i lådan. Sitter 2 pluggar på vänster sida, den övre lossar du, och då ska oljenivån vara så det inte rinner ut ur hålet.
Är det fullt med olja, så kan det vara en kabel till solenoiden, alternativt att solenoiden gett upp.

Denna tråd är mer än 6mån gammal, och problemet var att kabeln gått av längst ner vid spaken :D
av pryon
Bosse78 skrev:
pryon skrev:
Addekarlsson skrev:Kika i FAQ så hittar du en bild på reläplacering om du har elcentralen i mittkonsollen, under askkoppen.

Denna tråd är mer än 6mån gammal, och problemet var att kabeln gått av längst ner vid spaken :D
jo men jag undra vad det skulle vara för olja????
av J00r
Man använder ATF Dexron olja i overdrive lådorna.
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]