Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Hej, går det att justera varningsljudet för parkeringssensorerna? Nu när det är sommar och bilen är varm så överröstas blipp-ljuden av kupefläkten så mycket att det inte hörs. Höll på att sluta illa i går men det klarade sig med ett par millimeter.
av Herran
När P-sensorerna aktiveras är det bara att vrida på volymknappen till stereon. Det är i alla fall så det funkar i Sensus, är inte säker på de tidigare modellerna.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
I min MY07 är det olika ljud för fram och bak. Det kommer dessutom från bakre eller främre högtalarna beroende på om det är fram eller bak som varnar.
Dock har mitt främre parkljud blivit väldigt låg volymmässigt. Det går inte att justera med volymknappen.
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jag har justerat upp volymen på min backsensor finns inställning för det i sensus. Jag har en MY 13 dock. Jag kunde ställa om den väldigt högt om jag ville och som nämnts så var det olika för fram och bak. Leta runt lite när du har tid finns MÅNGA ställen o inställningar ;-)
Dogfight
av perhall
MY07 har ju tyvärr inte visuell visning så man måste vara uppmärksam för att veta om det är fram eller bak. Vet inte om det går att uppdatera med mjukvara, det gick på min tidiga MY08, jag klagade på P-varnaren vid en service och fick sedan visning i displayen.
Med display-visning minskar problemet med volymen som jag vill minnas inte gick att justera innan Sensus.
Volvo är grymt efter ibland, display-visningen i en MY11 påminner starkt om BMW e39 MY96 och MB W210 MY97...
PH
Tror det var från tillverkningsvecka 20 på MY07 som man kan få uppdaterat med visuellt i displayen.
Däremot är det inte svårt att höra om det är främre eller bakre som indikerar (så länge volymen inte är för låg)... :???:
av rmannen
@NordmanV8, Hej jag har samma problem som du hade parkerings hjälpen fram piper väldigt lågt, men Bak piper det som det ska. vet du vad det kan vara. Jag har nya sensorer fram och kablage volvo orginal
rmannen skrev: tis 17 dec 2019, 16:11 @NordmanV8, Hej jag har samma problem som du hade parkerings hjälpen fram piper väldigt lågt, men Bak piper det som det ska. vet du vad det kan vara. Jag har nya sensorer fram och kablage volvo orginal
Den personen du skriver till var senast aktiv sön 25 jun 2017, 22:08...
Testat att höja volymen när du står mot ett hinder och radarn är aktiv?

Ventilspelet blev bra,hade nog missat rätt l&[…]

Hur hade ni gjort? Valt det billigaste av de stor[…]

Köpråd xc60 2017

Kan man inte fixa app-kontakten med sin telefon so[…]

om du har -88 modell så lär det inte s[…]