Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvobrasse skrev:
Lockis skrev: mån 16 dec 2019, 21:04 Väldigt sällan, använder det om jag ska släppa ratten för att t.ex öppna en flaska vatten eller liknande.
Gör det bara i bra väderlek där det är tydliga linjer på vägen.

Adaptiv farthållare använder jag däremot i köer eller vid långkörning.
Men oftast är det nog hastighetsbegränsaren jag använder mig av.
Hmm hastighetsbegränsaren? Vad exakt gör den? Reglerar hastighet efter skyltarna?
om man vill. eller också sätter man ett manuellt värde :-)
Testade lite till nu på morgonen. Lite saker jag inte är riktigt klar över är. Kör bilen själv också förutom själva styrningen, dvs som adaptive cruise control? Eller är detta valbart. När jag aktiverade det nu körde den själv på vald hastighet. Men själva rattsymbolen i displayen blev aldrig grön etc.
volvobrasse skrev:Testade lite till nu på morgonen. Lite saker jag inte är riktigt klar över är. Kör bilen själv också förutom själva styrningen, dvs som adaptive cruise control? Eller är detta valbart. När jag aktiverade det nu körde den själv på vald hastighet. Men själva rattsymbolen i displayen blev aldrig grön etc.

Du måste trycka ett steg åt höger på ratten för att den skall starta. Sedan kan det vara så att bilen inte ser linjerna och då fungerar ju såklart inte assist. Åkte mina vanliga 5 mil imorse med pilot hela vägen.
stevvee skrev: tis 17 dec 2019, 09:04
volvobrasse skrev:Testade lite till nu på morgonen. Lite saker jag inte är riktigt klar över är. Kör bilen själv också förutom själva styrningen, dvs som adaptive cruise control? Eller är detta valbart. När jag aktiverade det nu körde den själv på vald hastighet. Men själva rattsymbolen i displayen blev aldrig grön etc.

Du måste trycka ett steg åt höger på ratten för att den skall starta. Sedan kan det vara så att bilen inte ser linjerna och då fungerar ju såklart inte assist. Åkte mina vanliga 5 mil imorse med pilot hela vägen.
Japp aktiverade det med pilen till höger, fick upp ratten, men den var grå. Förmodligen för att den inte hittade linjer. Dock så gasade bilen själv.
Frazze1 skrev:Alltid, på motorväg åtminstone. Upplever att jag blir betydligt mindre trött under längre körningar mha pilot assist.
Samma här, funkar bra även på 2+1 väg eller landsväg.
Senast redigerad av 1 mikeman, redigerad totalt 0 gånger.
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]

Hej, knappen på spaken fasnar när man l[…]