Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bedsmoker
hej köpte en 945 -93 för 2 veckor sen med 5 växlad låda M47 tror jag dom heter. häromdan så gick det helt plötsligt inte att växla ..fick stänga av bilen då kunde jag få i 3 och 4 så fick starta bilen med 3 i så jag kunde köra hem.. fast inte bilen är igång går det inte att få i andra växlar än dom vad kan vara fel?
Användarvisningsbild
av lilleman
kolla länkaget till växelspaken det sitter plastbussningar som brukar slitas och då kan det bli svårväxlat mvh/roger
av bedsmoker
Har kollat igenom det allt verkar ok så gissar att det är allvarligare fel då el? :???:
Användarvisningsbild
av Jocke S.
kolla oljenivån
av jimpa99
det skulle kunna vara centrum lagret i vevaxeln som har rasat, om du kopplar och försöker lägga i backen om det skrapar i vxl lådan så är det nog det som är trasigt!
av bedsmoker
verkar vara totalras körde den en bit tillgarage jag lånat idag .kunde som sagt lägga i 3 och 4 avstäng sen starta och köra på en av dom växlarna .gick bra utan oljud nån mil men vid en korsning la drivningen av helt .. redan varit o köpt en ny låda ska bli skoj o se vad som hänt :shock: ... tack för svaren iaf :)

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan o[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]